Darabokra szedték az új Teslát

Nem feltétlen teljesült az ígéret, miszerint a Tesla jelentősen visszább szorítja a kábelek felhasználást a Model Y-nál – derült ki Sandy Munro legújabb videójából, ahol “levetköztetve” vehetjük szemügyre a Model Y-t.

Elon Musk ugyanis a villany-SUV megjelenése előtt még arról beszélt, hogy az új gyártási módszereknek hála már nem másfél kilométernyi kábel lapul majd az autóban, mint a Model 3 esetében, hanem lecsökkentik mindezt száz méterre, írta a teslasok.hu. A valóságban azonban úgy tűnik, hogy a Teslának nem sikerült ez a terve, hiszen a képek alapján legalább olyan kábelrengeteg húzódik a kasztnin belül, mint az előd esetében. Munróék a töltőnyílásba is belelestek, és úgy ítélik, hogy a Model Y sem lesz képes egy másik Teslát tölteni szükség esetén. Ez akkor válhatna előnnyé, ha például egy másik ugyanilyen típusú autó lemerülne út közben, hiszen így egy feltöltött Model Y-nal könnyedén átvezethetnénk néhány kWh-nyi áramot, hogy a bajba jutott elautózhasson a következő töltőhöz. Talán majd a következő modellnél. A harmadik érdekesség pedig már nem a Model Y-nal kapcsolatos, hanem a Model 3-mal, ahol az egymotoros változatnál lehetőség lehet akár utólag beszerelni az összkerékhajtáshoz szükséges első motort. Munróék ugyanis úgy látják, hogy a lehetőség adott az orrésznél, így később meglehet, hogy a Tesla szervizeiben is elő lehet fizetni majd még egy motorra az eredetileg hátsókerék-hajtású Model 3-asoknál.

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.