Dízel az elektromos kamion ellen: az ALDI megmérte a fogyasztáskülönbséget

Az ALDI Magyarország ismét bővítette elektromosteherautó-flottáját. A kiskereskedelemi lánc az országban elsőként állított forgalomba 2021 végén elektromos nyerges vontatót, később szóló teherautót, most pedig két újabb e-teherautóval lesz gazdagabb az elektromosjármű-park: egy újabb nyerges vontató és egy 26 tonnás teherautó fogja szolgálni a fővárosi és a Pest vármegyei üzleteket. A vállalat a gyakorlatban is összehasonlította ugyanazon az útvonalon ugyanazzal a terheléssel a dízel- és az elektromos kamion fogyasztását, aminek eredménye felgyorsította a döntést a flotta bővítéséről.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

Forgalomba állt az ALDI két újabb e-teherautója, így duplájára bővült a cég elektromosteherszállító-flottája. A bővítésre azok után került sor, hogy a vállalat kielemezte az e-teherautók eddigi több mint 150 000 km-es futásteljesítménye során szerzett működési és üzemeltetési tapasztalatokat. A döntésben fontos szerepet játszott, hogy a cég különböző időjárási körülmények és útviszonyok közepette, illetve terítő útvonalakon is összehasonlító fogyasztásméréseket végzett ugyanolyan kialakítású és terhelésű dízel-, illetve elektromos meghajtású járművek között. A mérés után egyértelműen bebizonyosodott, hogy az elektromos hajtáslánc nulla lokális emissziója pontosan kimutatható mértékben járul hozzá a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez és a levegőminőség javulásához, egyúttal az e-meghajtás gazdaságosabb fogyasztású, mint a dízelverzió. A vállalat 2024-ben például egy tavaszi napon ugyanakkora terheléssel, ugyanolyan időjárási és forgalmi körülmények között végzett árukiszállítást a biatorbágyi logisztikai központ és a XIII. kerületi Pannónia utcai üzlete között. A dízel szóló teherautó 117 km-en 28,89 liter gázolajat használt fel, ami a gyári adatok alapján 64,35 kilogramm CO2 kibocsátását jelentette. Az elektromos változat ugyanezen az útvonalon 183 kWh fogyasztást ért el.

Úttörő kezdeményezés volt 2021-ben, a Covid-járvány idején elektromos hajtásláncú teherautó napi forgalomba állítása a logisztikai központunk 100 km-es körzetében lévő üzleteink kiszolgálására. Döntésünk megelőzte a korát, hiszen ekkor tradicionális nemzetközi gyártónak még nem volt megvásárolható e-kamionja, első nyerges vontatónkat egy dízelváltozatból alakíttattuk át elektromos meghajtásúvá. Az azóta eltelt időszakban egyetlenegyszer sem hagyott minket az út szélén az e-változat, és 150 000 km futásteljesítmény, illetve a fogyasztásmérés után flottánk megduplázásáról döntöttünk – mondta Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója.

Ajánlott tartalom

Kényelmes és zöld megoldást kínál az új városi buszflotta

Forgalomba álltak az új maximidi buszflotta első járművei (Mercedes-Benz Citaro K) a fővárosban.