Drágább lesz cigizni és az E85-ös benzin ára is nő, a használt kocsik után viszont csökkenhet a regisztrációs adó a Nemzetgazdasági Minisztérium javaslatcsomagja szerint.
A regisztrációs adót, a jövedéki adót, illetve az illetékeket is érinti a nemzetgazdasági miniszter pénteken benyújtott törvénymódosító javaslatcsomagja. A dokumentum összesen hét törvény módosítására tesz javaslatot. Változhat a számviteli, a könyvvizsgálói, a hitelintézeti és a befektetési vállalkozásokról szóló törvény, valamint a foglalkoztatás szabályai is.
Drágul az E85 is
Hiába fogyaszt többet egy átlagos autó az E85-ből, mint benzinből, az üzemanyaggal eddig jobban jártak az autósok, annak ára ugyanis azért is lehetett nagyon olcsó a benzinhez képest, mert nem terhelte jövedéki adó. A törvényjavaslat értelmében a bioetanol után azonban ezentúl a benzin adómértékének 10 százalékát kell fizetni. Az utóbbi években az állam számos kritikát kapott, miszerint az adókedvezménnyel túltámogatja az E85-öt. A törvényjavaslat szerint az új szabályozással a két üzemanyagfajta piaci árának különbsége a rosszabb hatásfok miatt indokolt mértékre csökkenne. Ugyanakkor az adóemeléssel csökkenhet az E85 vonzereje.
A jóból is kijut az autósoknak
Változni fog a regisztrációs adó úgynevezett avultatási skálája, ami az autó korától teszi függővé az utána fizetendő adó mértékét. A változás kedvező az autósoknak, mert az eddiginél közelebb kerül egymáshoz az autók valós értékvesztése és a rájuk kirótt adó közötti összefüggés. Az avultatás a mostani 20 évről 15-re csökkenhet. A javaslat az autókat a forgalomba helyezésük utáni negyedik év végére már csak eredeti értékük 50 százalékán adóztatná, a 15 éves kocsik után fizetendő sarcnál pedig 90 százalékos avultsági szorzóval kellene számolni. Így az új avultatási skála a jelenlegihez képest a 2. évtől a 6. év végéig átlagosan 5-6 százalékponttal magasabb értékcsökkenést, a 7. évtől a 15. év végéig átlagosan 10 százalékponttal magasabb értékcsökkenést tükrözne.