Eddig bírta az első napelemes bringaút?

Szétrepedt a borítás az első napelemes bicikliút egy szakaszán: gyenge volt az üvegpanel. Kicsit több mint egy hónapja adták át Hollandiában az első napelemes bicikliútat: sajnos nem bírta sokáig. A csapadék beszivárgott a panel borítása alá, majd a hideg idő beköszöntével megfagyott, és feltörte az egy centiméter vastag üveglapokat.

A holland sajtó értesülése szerint egy 1 négyzetméteres szakaszon meglazult a napelemeket védő bevonat, és így fordulhatott elő a hiba. A kerékpárosoknak egyelőre figyelmeztető táblákat tettek ki.

A Solaroad által fejlesztett és tesztelt körülbelül 70 méter hosszú útszakaszt kísérleti jelleggel állították fel 3 éves időtartamra, hogy a mostanihoz hasonló problémák kiderüljenek, és orvosolni tudják. A cég hangsúlyozta, a szétrepedt panel a kezdektektől gyenge volt, a többivel nincs gond.

-

Becslések szerint Hollandia 140 ezer kilométernyi úthálózatának 20 százalékát át lehet alakítani napelemes változatra, amellyel például az útjelzések és közlekedési lámpák energiaigényét lehet majd fedezni.

forrás: origo.hu

Ajánlott tartalom

Drónok az építőiparban – A jövő elkezdődött

A dróntechnológia robbanásszerű fejlődése alapjaiban rengeti meg az építőipart; ez a folyamat korántsem a távoli jövő zenéje, hanem a kézzelfogható jelen. Míg néhány éve ezeket az eszközöket csupán drága játékszereknek vagy a marketing látványos kiegészítőinek tekintették, mára a kivitelezés, a felmérés és a tervezés elengedhetetlen műszereivé váltak. A pilóta nélküli légi járművek (UAV) alkalmazása drasztikusan növeli a hatékonyságot, jelentősen csökkenti a költségeket, és olyan adatpontosságot garantál, amelyre a hagyományos geodéziai módszerekkel aligha, vagy csak sokkal lassabban lenne lehetőség.