Az otthoni munka sok szempontból zöldebb az irodai munkánál, de könnyen el is hagyhatjuk magunkat. Itt van 5 tipp, hogyan tegyük egészségesebbé az otthoni munkát.

Egészségesebb az otthoni munka

Az otthoni munka sok szempontból zöldebb az irodai munkánál, de könnyen el is hagyhatjuk magunkat. Itt van 5 tipp, hogyan tegyük egészségesebbé az otthoni munkát.

1. Szerencsére szabadabb az időbeosztás, így 2-3 óránként felkelhetünk az asztaltól, hogy sétáljunk vagy tornázzunk. Egy kis mozgás az agyat is felpörgeti, így jobban tudunk koncentrálni a további munkára.

2. Ne süllyedjünk bele kedvenc fotelunkba vagy a kanapéba, inkább üljünk az asztalnál egy kényelmes széken. Így kevésbé gyötörjük meg hátunkat és derekunkat, és talán az álmosság is később zuhan ránk.

3. A telefont tegyük távolabb, hogy fel kelljen állni egy-egy híváshoz, így amikor felvesszük a kagylót, mozgunk is, kinyújthatjuk elgémberedett tagjainkat.

4. Találjuk meg a megfelelő étkezési időpontokat, és tartsuk is be. A lényeg, hogy ne nassoljunk!

5. Néha a szemünknek is kell a pihenés. Minden órában tartsunk 5-10 perc „képernyő szünetet”.

Ajánlott tartalom

Négymilliárd év után újra megszülethet az élet a Földön

Szathmáry Eörs evolúcióbiológus, az MTA rendes tagja három külföldi kutatótársával azt vállalta az Európai Kutatási Tanács legrangosabb pályázatának elnyerésével, hogy kémiai molekulákból kiindulva hat év alatt életet teremtenek a laboratóriumban. Ez a MiniLife projekt, amelynek sikere esetén egy tápoldattal teli tartályban mikroszkopikus golyócskák úszkálnak, növekednek és osztódnak majd.