Egy autógyár, ami nem termel hulladékot

A Ford mind a 12 európai gyártólétesítményében elérte, hogy az üzemek hulladék-kibocsátása nullára csökkenjen – közölte az autóipari vállalat.

Ezzel évente 6 ezer tonnával kevesebb hulladék kerül a lerakókba, mint 2011-ben, ez a mennyiség megfelel egy 12,5 ezer lakosú kisváros hulladéktermelésének. A Ford így már egyáltalán nem terheli hulladékkal a környezetet, miközben 1,2 millió autót készít évente Európában. A hulladék-kibocsátás nullára csökkentésében számos innovatív megoldás játszik szerepet: a brit Dagenham üzemben például brikettálják a forgácsoló gépek hűtővizének iszapját, így a gyártási folyamat során újrahasznosítható a benne lerakódott olaj. A spanyolországi Valencia üzemben a reciklálásra már nem alkalmas hulladékot alternatív energiaforrásként hasznosítják. A zéró hulladék-kibocsátású Ford gyárak sorában a spanyolországi Valencia és a romániai Craiova üzem a két legújabb létesítmény.

A Ford 2015-ben vezette be a gyártási rendszer részeként az új energiamenedzsment operációs rendszert, amelynek segítségével az energiagazdálkodásért felelős csapat felmérheti a gyárak energiaszükségletét, és távolról szabályozhatja az energia- és fűtési rendszereket. Ez is fontos szerepet játszik abban az energia-stratégiában, aminek eredményeképpen a Ford a 2011-es szinthez képest mára 25 százalékkal – évente 800 gigawattórával – csökkentette áramfelhasználását. 2013 és 2015 között a Ford a vízfelhasználását is jelentősen mérsékelte – egy autó gyártásához a korábbi 4,04 helyett már csupán 3,81 köbméter víz szükséges – akárcsak a szén-dioxid-kibocsátását, ami egy legyártott autóra vetítve 0,78-ról 0,72 tonnára csökkent.

A Ford Motor Co. globális autóipari és mobilitási vállalat, központja a Michigan állambeli Dearborn. Világszerte 201 ezer alkalmazottat foglalkoztat, és 67 gyártóüzemet működtet. A saját tulajdonú vállalatokban körülbelül 53 ezer alkalmazottat, az összevont, illetve nem összevont közös vállalkozásokkal együtt pedig 68 ezer embert foglalkoztató Ford Európa felel a Ford márkához tartozó autók gyártásáért, értékesítéséért és karbantartásáért Európa 50 piacán. A Ford Motor Credit Co. mellett a Ford Európa üzleti tevékenysége magában foglalja a Ford Ügyfélszolgálat és 24 gyártóüzem (16 saját tulajdonú vagy összevont közös vállalat és 8 nem összevont közös vállalkozás) működtetését. Az első Ford autókat 1903-ban szállították Európába – ugyanabban az évben, amikor a Ford Motor Companyt alapították, az európai gyártás 1911-ben indult meg.

forrás: piacesprofit.hu

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.