Az új eljárás olcsóbbá és így versenyképesebbé teheti a biodízel-termelést. A Massachusetts-i Technológiai Intézet (MIT) kutatói a növényi alapanyagból történő bioüzemanyag gyártásban egy genetikailag átprogramozott élesztőtörzs (Yarrowia lipolytica), segítségével mintegy 30 százalékkal nagyobb hatékonysággal tudják a növények cukortartalmát lipidekké, azaz tulajdonképpen zsírsav molekulákká átalakítani – olvashatjuk a news.mit.edu hírportálon.

Egy új élesztőtörzs futtathatja fel a bioüzemanyag-termelést

Az új eljárás olcsóbbá és így versenyképesebbé teheti a biodízel-termelést. A Massachusetts-i Technológiai Intézet (MIT) kutatói a növényi alapanyagból történő bioüzemanyag gyártásban egy genetikailag átprogramozott élesztőtörzs (Yarrowia lipolytica), segítségével mintegy 30 százalékkal nagyobb hatékonysággal tudják a növények cukortartalmát lipidekké, azaz tulajdonképpen zsírsav molekulákká átalakítani – olvashatjuk a news.mit.edu hírportálon.

A legújabb kutatások eredményeit a Nature Biotechnology január 16-i számában közölték, megjegyezve, hogy a MIT csoportja az új élesztőtörzs hatékonyságának további fokozásán dolgozik. Ez a megoldás jelentősen csökkenti a biodízel termelés költségeit, és ezáltal annak óriási lendületet adhat, versenyképessé téve az ásványi üzemanyagokkal, és azokból – főleg a közúti közlekedésben – számottevő mennyiséget kiváltva. Sőt, a kutatók szerint az eljárás a kukoricánál olcsóbb alapanyagok (fű, szerves hulladékok) feldolgozására is kiterjeszthető, ami még gazdaságosabbá és jövedelmezőbbé teheti a biodízel gyártást. Ha a bioüzemanyagok alacsonyabb költségráfordítással előállíthatók, akkor azok gyártását Európában még kevésbé célszerű korlátozni, különös tekintettel a gyártásból adódó munkahely-teremtési lehetőségekre, írja az agroinform.hu.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.