Egy új reklámban jegesmedvék hullnak az égből

A Plane Stupid, az anti-repülő szennyezés érdekképviseleti csoport reklámja komoly ellentéteket gerjesztett az Egyesült Királyságban és szerte a blogszférában is.

A grafikus TV reklám célja, hogy felfedje a masszív kibocsátás következményeit, amelyeket a repülőgépek okoznak. Jegesmedvék hullnak az égből, és véres halált halnak lenn, a városban. Nézd meg, megrendítő.

A vérontás üzenete: „Egy átlagos európai repülőút utasonként 400 kg üvegházhatást okozó gázt termel. Ez egy jegesmedve súlya.”
VIDEÓ :


Minden bizonnyal az amerikai nézők találnak pár hasonlóságot e között és a 911 között, és persze mások is fel fogják emelni a hangjukat, nincs túl jó íze a történetnek. De ez valóban van elég sokkoló ahhoz, hogy rávezessen a lényegre – a légitársaság járatai romboló hatással vannak az éghajlatra, valamint a jegesmedvék élőhelyére?
Ez volt a reklám célja, végül is. A Guardian szerint a Plane Stupid a Mother nevű ügynökséggel készíttette a reklámot, és elvárásuk volt, hogy a reklám sokkoló legyen:

„Szembesíteni akartuk az embereket a repülőjáratok hatásaival.” – mondta Robert Saville, a Mother egyik rendezője. „Azért használtunk jegesmedvéket, mert ők jól ismert szimbólumai az éghajlatváltozásnak.”

Te mit gondolsz? A Plane Stupid túl messzire ment? Vagy ez az ébresztőóra hangja, hogy az embereknek rá kell ébredniük, hogy minden repülőúttal ilyen hatással vannak a bolygóra?

Ajánlott tartalom

Kék bolygó – A talajmegújító gazdálkodással egészségesebb élelmiszerhez juthat a fogyasztó

A talajmegújító mezőgazdaság, a no-till technológia alkalmazása nem csak a talajeróziót csökkenti és a talaj vízmegőrző képességét javítja, hanem a fogyasztók is egészségesebb élelmiszerekhez juthatnak általa - hangzott el Áder János volt államfő, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke Kék bolygó című podcastjának hétfőn közzétett legújabb, a legnépszerűbb videómegosztó portálon is elérhető adásában.