A Plane Stupid, az anti-repülő szennyezés érdekképviseleti csoport reklámja komoly ellentéteket gerjesztett az Egyesült Királyságban és szerte a blogszférában is.
A grafikus TV reklám célja, hogy felfedje a masszív kibocsátás következményeit, amelyeket a repülőgépek okoznak. Jegesmedvék hullnak az égből, és véres halált halnak lenn, a városban. Nézd meg, megrendítő.
A vérontás üzenete: „Egy átlagos európai repülőút utasonként 400 kg üvegházhatást okozó gázt termel. Ez egy jegesmedve súlya.”
VIDEÓ :
Minden bizonnyal az amerikai nézők találnak pár hasonlóságot e között és a 911 között, és persze mások is fel fogják emelni a hangjukat, nincs túl jó íze a történetnek. De ez valóban van elég sokkoló ahhoz, hogy rávezessen a lényegre – a légitársaság járatai romboló hatással vannak az éghajlatra, valamint a jegesmedvék élőhelyére?
Ez volt a reklám célja, végül is. A Guardian szerint a Plane Stupid a Mother nevű ügynökséggel készíttette a reklámot, és elvárásuk volt, hogy a reklám sokkoló legyen:
„Szembesíteni akartuk az embereket a repülőjáratok hatásaival.” – mondta Robert Saville, a Mother egyik rendezője. „Azért használtunk jegesmedvéket, mert ők jól ismert szimbólumai az éghajlatváltozásnak.”
Te mit gondolsz? A Plane Stupid túl messzire ment? Vagy ez az ébresztőóra hangja, hogy az embereknek rá kell ébredniük, hogy minden repülőúttal ilyen hatással vannak a bolygóra?