Egyedülállóan széleskörű összefogás környezetünk védelméért

Az OHÜ Nonprofit Kft. áruházláncokkal és hulladékkezelőkkel együtt hívja fel a figyelmet az elektromos és elektronikai hulladékok gyűjtésének fontosságára.

Az Országos Hulladékgazdálkodási Ügynökség Nonprofit Kft. (OHÜ) négy nagy áruházlánc és két hulladékkezelő vállalkozás összefogásával indította el idei első kampányát. A ”Belső értékek – A megkopott külső értékes belsőt takar” címet viselő akció keretében az elektromos és elektronikai hulladék (röviden: e+e-hulladék) gyűjtésének fontosságára, és lehetőségeire hívják fel közösen a figyelmet a január 11. és február 9. közötti hétvégéken. Az akció célja, hogy a gazdasági érdekeiket félretéve, együtt álljanak ki egy közös ügy, a környezetvédelem mellett.

A Belső értékek – e+e-hulladék gyűjtőakció és nyereményjáték keretében öt hétvégén át összesen 88 helyszínen veszik vissza a régi, megunt, működő vagy akár működésképtelen többek között kis és nagy háztartási gépeket, szórakoztató elektronikai és számítástechnikai berendezéseket és barkácsgépeket. Ezekért cserébe a résztvevők azonnali ajándékot kapnak, és a nyereményjáték keretében övék lehet a fődíj, egy személyautó is.

A kezdeményezés legfontosabb üzenete, hogy csak összefogással, együttműködéssel, időnként a saját érdekeinket háttérbe szorítva valósítható meg az e+e-hulladékok nagyobb arányú hasznosítása, és ennek köszönhetően környezetünk fenntarthatósága. A kampány másik kiemelt célja a lakosság ismereteinek bővítése a témában: azt elérni, hogy az emberek ne otthon gyűjtsék, vagy a kukába dobják ki ezeket az esetenként veszélyes hulladéknak minősülő alkatrészeket is tartalmazó hulladékokat, hanem vigyék vissza pl. az áruházakba, hogy később a megfelelő előkezelést követően újrahasznosulhassanak.

Kéz a kézben az OHÜ, áruházláncok és hulladékkezelők

A Belső értékek – e+e-hulladék gyűjtőakcióban és nyereményjátékban a bauMax, a Praktiker, a Media Markt és az INTERSPAR áruházláncok vesznek részt. Az elektromos és elektronikai hulladékokat ezek bármelyik hazai üzletébe vissza lehet vinni az érintett hétvégéken (kivételt képez ez alól a Praktiker, amelynek áruházaiban négy teljes héten át tart a kampány). Az akció keretében az üzletekbe visszavitt e+e-hulladék összegyűjtéséről, valamint újrahasznosításra való előkészítéséről, a FE-GROUP INVEST Zrt. és az Inter-Metal Recycling Kft. gondoskodik.

A gyűjtőakció és a nyereményjáték menete

Aki beviszi az otthon feleslegessé vált elektromos és elektronikai eszközöket (például mosógép, hűtő, vasaló, hajszárító, számítógép, telefon, mobiltelefon, televízió, rádió, MP3 és MP4 lejátszó, fúrógép, varrógép, vérnyomásmérő) bármelyik partneráruházba, minden egyes leadott termék után 1000 forint értékű vásárlási utalványt kap ajándékba. A kupon akár ott helyben, de később is – legfeljebb 2014. március 31-ig – beváltható. Ennek pontos feltételeit a Játékszabályzat tartalmazza.

Minden leadott háztartási gép, szórakoztató elektronikai és számítástechnikai berendezés, barkácsgép stb. után jár egy nyereményszelvény is, amelyen egy kód szerepel. A játék résztvevőinek ezt a kódot kell beküldeniük a +36 30 344 4689-es nem emelt díjas telefonszámra. A beküldött kódok alapján 2014. február 19-én közjegyző jelenlétében sorsolják ki a fődíjat, egy Opel Astrát.

Ajánlott tartalom

AM: nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat

Nemzetstratégiai kérdés a hazai vetőmagágazat. A hazai agrártermelés hosszú távú fenntarthatóságához alapjaiban járulnak hozzá a hazai, kiváló minőségű vetőmagok és szaporítóanyagok - mondta Farkas Sándor, az Agrárminisztérium (AM) parlamenti államtitkára csütörtökön Szarvason, az I. Országos Vetőmag-gazdálkodási Konferencia megnyitóján a tárca közleménye szerint.