Egyre kevésbé környezetszennyező a Forma-1

A csapatok jó úton haladnak a zöldebb Forma-1 felé, az autók 24%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsátottak ki 2011-ben, mint 2009-ben. Az utazással viszont lényegesen több káros anyag kerül a levegőbe.

A Forma-1-es csapatokat tömörítő érdekvédelmi szervezet, a FOTA nyilvánosságra hozta egy környezetvédelmi kutatásokat végző cég vizsgálatának eredményét, melyből kiderül, hogy a szervezet nyolc tagjának szén-dioxid-kibocsátása két év alatt összesen 7%-kal csökkent, írja a f1hirek.hu. A Trucost nevű cég a 2009 és 2011 közötti időszakról készített elemzést, és hét különböző területen vizsgálta az istállók karbonkibocsátását. A környezetkímélőbb Forma-1 megteremtésére törekvő csapatok négy területen értek el kedvező eredményeket. Bár a motorokra vonatkozó szabályok nem változtak 2009 és 2011 között, az F1-es autók szén-dioxid-kibocsátása mégis 24%-kal csökkent, 638 tonna szén-dioxid egyenértékről 486 tonna egyenértékre. Jelentős csökkenés figyelhető meg az elektromos áram felhasználása, valamint az új alkatrészek gyártása közben kibocsátott szén-dioxid mennyiség tekintetében is. A csapatok által használt egyéb járművek szintén 8%-kal kevesebb káros anyagot bocsátottak ki 2011-ben.

Három olyan terület van, ahol az istállók jobban szennyezték a környezetet 2011-ben, mint két évvel korábban: a csapattagok utaztatása, valamint a felszerelések szállítása közben 39, illetve 16%-kal nőtt a karbonkibocsátás. A csapatok mindennapi munkájához szükséges üzemanyag-felhasználás szintén nagyobb karbonemisszióval járt. Az adatok összesítése után elmondható, hogy a 2009-ben kibocsátott 223,794 tonna szén-dioxid egyenérték helyett 2009-ben ez az érték már csak 208,373 tonna volt, összességében tehát 7%-os csökkenés tapasztalható. “Nagyon örülünk, hogy ilyen rövid idő alatt ilyen jelentős csökkenést értünk el a szén-dioxid-kibocsátás terén” – nyilatkozta Martin Whitmarsh, a FOTA elnöke. “A Trucost segítségével olyan rendszereket sikerült bevezetnünk, amelyek kordában tartják a csapatok karbon-kibocsátását, és feltérképezik azokat a területeket, ahol további csökkenésre van szükség. Továbbra is arra fogunk koncentrálni, hogy javítsunk az üzemanyag-felhasználás hatékonyságán, valamint a teherszállítás megfelelőbb módját is szeretnénk megtalálni.”

Richard Mattison, a Trucost vezérigazgatója hozzátette, hogy a Forma-1-ben tapasztalt kedvező változások az utcai autók gyártásában is széles körben hasznosíthatóak lesznek. A kimutatásból ugyanakkor kiderül az is, hogy a sport üvegházhatású gáz kibocsátásának mindössze 2,3 százaléka származik közvetlenül a versenyautók üzemeltetéséből, a többi a csapatok járulékos tevékenységének következménye.

Ajánlott tartalom

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái fejlesztésébe

A BYD 100 milliárd jüant invesztál intelligens technológiái további fejlesztésébe, célja a mesterséges intelligencia és az autóipar rendszereinek összehangolása, és ez által a mindennapi autózás kényelmesebbé, biztonságosabbá tétele - közölte a kínai autógyártó abból az alkalomból, hogy átadták a márka tízmilliomodik, új energiákkal hajtott modelljét tulajdonosának.