Töltse ki a napelem-kalkulátort, és tudja meg, mennyibe kerülhet az Ön rendszere! Ingyenes kalkulálás itt (x)
A használtautó hirdetések majdnem 40 százaléka 2,5 millió forint alatti árkategóriába esik, és több mint egynegyede (26,4 százalék) a 2,5-5 millió forintos sávba tartozik. Vagyis a kínálat zöme még mindig az alacsonyabb árfekvésű autókból áll – ez derül ki Központi Statisztikai Hivatal (KSH) és Használtautó.hu májusi adatokból nyert első közös statisztikájából, amelyről a hirdetési portál tájékoztatta az MTI-t. Ugyanakkor a 10 millió forint fölötti kategória is egyre hangsúlyosabbá válik: ezek a prémium vagy újabb modellek már 13,4 százalékos arányban szerepelnek a kínálatban, ami egy hónap alatt is több mint fél százalékpontos növekedést jelent. Az átlagos kínálati ár egy hónap alatt 70 ezer forinttal lett magasabb, jelenleg 5 490 000 forinton áll. Meghajtás szerint a hirdetések fele továbbra is benzines autókat érint – ezekből májusban több mint 54 ezer került fel az oldalra. A dízelek aránya 42 százalék körüli, viszont ami igazán figyelemre méltó: az elektromos és hibrid meghajtású autók száma hónapról hónapra látványosan nő. Májusban az elektromos autók kínálata 5,9 százalékkal, a hibrideké pedig 6,5 százalékkal emelkedett áprilishoz képest.
A most publikált adatok alapján a dízelautók átlagos futásteljesítménye 221 ezer kilométer, míg a benzines modelleké „csak” 157 ezer. Ez közel 41 százalékos különbség, ami rávilágít arra is, hogy a dízelek jellemzően hosszabb távokra használt járművek, és vásárlás előtt érdemes alaposan mérlegelni, hogy számunkra milyen használati cél a releváns. Ezek a dízelek átlagosan két évvel fiatalabbak is – vagyis kevesebb év alatt tettek meg több kilométert. Mostantól minden hónapban megjelenik a Használtautó.hu és a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közös statisztikai kiadványa. A Használtautó.hu portál minden hónapban több mint félmillió látogatót vonz, és a KSH-val közösen készített, rendszeresen frissülő adatközlés így nemcsak a hazai autópiac átláthatóságát növeli, hanem hosszú távon segíthet a tudatosabb vásárlói és szakpolitikai döntések meghozatalában is – hangoztatta közleményében a portál.