Egyre több elektromos autó kerül eladásra Németországban is

Júliusban nőtt a forgalomba helyezett új autók száma Németországban, és ezen belül emelkedett a teljesen elektromos autók részaránya is a német szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt pénteki jelentése alapján.

A teljesen elektromos autók (Battery Electric Vehicle, BEV) fogalomba helyezése 68,9 százalékkal nőtt 48,6 ezerre, részarányuk 20,0 százalék volt. Az előző hónapban, júniusban 64,4 százalékos volt az éves növekedés, a részarány pedig 18,9 százalékos. Hibrid hajtásláncos autót 12,5 százalékkal többet helyeztek forgalomba, 67,4 ezret, amit 27,7 százalékos részesedésnek felel meg. Közöttük 14,3 ezer volt plug-in hibrid 39,5 százalékos csökkenéssel. Benzinüzemű autót 83,3 ezret helyeztek forgalomba, 12,5 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A kategória 34,3 százalékkal vette ki a részét az újonnan forgalomba helyezett autók számában, a dízeles pedig 17,5 százalékkal. Dízelüzemű autót 42,5 ezret helyeztek forgalomba, 2,7 százalékos növekedéssel. Júniusban a benzinüzemű autók részaránya 35,6 százalék volt, a szám szerinti növekedés pedig 19,8 százalékos. A dízelek részaránya júniusban 16,7 százalék volt  10,3 százalékos éves növekedéssel.

Júliusban szinte valamennyi Németországban gyártott márka forgalomba helyezése nőtt. A Smart a maga 0,6 százalékos regisztrációs részesedésével 637 százalékkal több, 1393 autót helyezett forgalomba. Ford gyártmányokból 44,2 százalékkal több autó került forgalomba, ami 4,5 százalékos részesedésnek felel meg. Mercedesből 29,4 százalékkal került több az utakra, ez 8,2 százalékos részesedés. 29,1 százalékkal nőtt a Mini forgalomba helyezése 1,8 százalékos részesedéssel. Audiból 22,5 százalékkal helyeztek többet forgalomba, a részesedés pedig 8,2 százalék lett. A Porsche szám szerint 9,5 százalékkal növekedett, részesedése pedig 1,2 százalék lett, a BMW 9,4 százalékkal nőtt 7,8 százalékos részesedésre, az Opel 5,8 százalékos növekedéssel 7,8 százalékos részesedésre,

A legnépszerűbb márka változatlanul a VW volt 17,8 százalékkal a júniusi 19 százalék után. Júniusban a VW márka forgalomba helyezése 22,4 százalékkal nőtt, majd júliusban 8,3 százalékkal. A legnépszerűbb kivitel változatlanul a SUV volt júliusban is, 30,3 százalékos részesedéssel a júniusi 31,4 százalék után. Szám szerint a forgalomba helyezés júliusban 30,7 százalékkal nőtt éves bázison, az előző hónapban pedig 31,6 százalékkal. A második legnépszerűbb kategória a kompakt volt 21,0 százalékos éves növekedéssel és 15,7 százalékos részaránnyal júliusban. Júniusban a részarány 16,6 volt 19,2 százalékos szám szerinti növekedéssel.

Ajánlott tartalom

EM: a keretösszeg kétharmadát már megpályázták a vállalati e-autó programban

A keretösszeg kétharmadát már megpályázták a vállalati e-autó programban - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook oldalán szombaton.