Egyre több elektromos meghajtású autót adnak el az Egyesült Királyságban

Nagy-Britanniában 11,6 százalékkal, 132 ezer 990-re nőtt az új autók eladása áprilisban az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel már a kilencedik egymást követő hónapban jegyeztek fel emelkedést – derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján csütörtökön közzétett adatokból.

A dízelüzemű autók értékesítése éves összevetésben 13,4 százalékkal, 5825-re csökkent, piaci részesedésük 4,4 százalékra zsugorodott a tavaly áprilisi 5,6 százalékról. Áprilisban 56 ezer 885 új benzinüzemű autót adtak el, ez 4,1 százalékkal több az egy évvel korábbinál, a piaci részarányuk 45,8 százalékról 42,8 százalékra mérséklődött. A múlt hónapban a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (battery electric vehicles, BEV) eladása éves összevetésben 59,1 százalékkal, 20 ezer 522-re emelkedett, a piaci részesedésük pedig 10,8 százalékról 15,4 százalékra nőtt. A hibrid hajtású (HEV) autókból 15 ezer 26 talált vevőre a múlt hónapban, 7,7 százalékkal több éves összevetésben, a piaci részesedésük ugyanakkor 11,7 százalékról 11,3 százalékra csökkent. A külső áramforrásról tölthető plug-in hibrid (PHEV) autók eladása 33,3 százalékkal, 8595-re emelkedett éves szinten, piaci részesedésük pedig 5,4 százalékról 6,5 százalékra emelkedett.

Az idei első négy hónapban 627 ezer 250 új autót értékesítettek, 16,9 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Nagy-Britanniában, Európa harmadik legnagyobb autópiacán áprilisban a legkeresettebb új autó a Ford Puma volt 3570 eladott darabszámmal, amelyet a Vauxhall Corsa (3203) és a Kia Sportage (3073) követett. Nagy-Britaniában 2030-tól már nem lehet új dízeles és benzines autót eladni, egyes hibrid autók esetében ez a határidő 2035. Nagy-Britanniában tavaly 1 millió 614 ezer 063 új autót adtak el, két százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Tavaly a legkeresettebb új autó a Nissan Qashqai volt 42 ezer 704 eladott járművel, amelyet a Vauxhall Corsa (35 ezer 910) és a Tesla Model Y (35 ezer 551) követett. Tavaly a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autókból (BEV) 267 ezer 203 kelt el, ami 40,1 százalék növekedés 2021-hez képest. A hibrid hajtású autókból (HEV) az eladás 27,6 százalékkal, 187 ezer 948-ra emelkedett, ugyanakkor a PHEV-autók eladási száma 11,5 százalékkal, 101 ezer 414-re esett.

Az új autók esetében tavaly a dízelüzeműek piaci aránya 5,1 százalékra esett az előző évi 8,2 százalékról, a benzines autóké pedig 46,3 százalékról 42,3 százalékra zsugorodott, miközben például a csak akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése 11,6 százalékról 16,6 százalékra emelkedett, a hibrid-elektromosoké (HEV) 8,9 százalékról 11,6 százalékra nőtt, miközben a PHEV hajtásúaké 7 százalékról 6,3 százalékra csökkent. Tavaly a legkelendőbb elektromos autó a Tesla Model Y volt, 35 ezer 551 ilyen jármű kelt el. A második legkeresettebb a Tesla Model 3 (19 ezer 071), a harmadik pedig a Kia e-Niro volt (11 ezer 197).

Ajánlott tartalom

NGM: fókuszban a magyar járműipari beszállítók, szintet lépett a magyar-kínai elektromos járműipari együttműködés

A Nemzetgazdasági Minisztérium szervezésében nagy érdeklődés mellett valósult meg a második, új energia meghajtású járművek tematikájú (NEV) magyar-kínai kerekasztal - tájékoztatta az MTI-t a tárca szerdán.