A Magyar Energia Hivatal szeptember-októberben ismét elégedettségi felmérést végez az áram- és földgázfelhasználók körében – közölte a hivatal a honlapján pénteken.
Több mint húszezer kis- és közepes felhasználót, lakossági és intézményi fogyasztót személyesen keresnek fel a szolgáltatók által megbízott piackutató intézetek kérdezőbiztosai.
A fogyasztói vélemények segítik a hivatal és a vállalkozások tevékenységét a villamosenergia- és földgázszolgáltatás színvonalának javításában.
A vizsgálat eredményét a Magyar Energia Hivatal nyilvánosságra hozza, és szokásos éves beszámolója keretében ismerteti a kormánnyal is – áll az internetes oldalon olvasható közleményben.
Az előző, 14. felmérését a 2009. évről 2010 áprilisában tette közzé a hivatal.
A múlt évben a villamosenergia-piacon a panaszok intézésével voltak a legelégedetlenebbek a felhasználók. A vizsgálatból kiderült az is, hogy a fogyasztók árérzékenyebbé váltak: a 2008. évhez képest csökkent az elvi fizetési hajlandóság a kevésbé környezetkárosító energiáért.
A gázszolgáltatóknál javult az ügyfélkapcsolat 2009-ben, és jelentősen nőtt azok aránya, akiknek ismeretük volt a szolgáltató-váltás lehetőségéről.