Elégedettségi felmérést végez az ősszel az energiahivatal

A Magyar Energia Hivatal szeptember-októberben ismét elégedettségi felmérést végez az áram- és földgázfelhasználók körében – közölte a hivatal a honlapján pénteken.

Több mint húszezer  kis- és közepes felhasználót, lakossági és  intézményi fogyasztót személyesen keresnek fel a szolgáltatók által megbízott piackutató intézetek kérdezőbiztosai.
A fogyasztói vélemények segítik a hivatal és a vállalkozások tevékenységét a villamosenergia- és földgázszolgáltatás színvonalának javításában.
A vizsgálat eredményét a Magyar Energia Hivatal nyilvánosságra hozza, és szokásos éves beszámolója keretében ismerteti a kormánnyal is – áll az internetes oldalon olvasható közleményben.
Az előző, 14. felmérését a 2009. évről 2010 áprilisában tette közzé a hivatal.
A múlt évben a villamosenergia-piacon a panaszok intézésével voltak a legelégedetlenebbek a felhasználók. A vizsgálatból kiderült az is, hogy a fogyasztók árérzékenyebbé váltak: a 2008. évhez képest csökkent az elvi fizetési hajlandóság a kevésbé környezetkárosító energiáért.
A gázszolgáltatóknál javult az ügyfélkapcsolat 2009-ben, és jelentősen nőtt azok aránya, akiknek ismeretük volt a szolgáltató-váltás lehetőségéről.

Ajánlott tartalom

Fenntarthatóság és energiahatékonyság az agráriparban

A feldolgozóüzemek energiaigénye jelentős, különösen, amikor egy üzemben a hűtés, a fűtés, és a HMV (használati melegvíz) egyaránt szükséges. Az ÉLIP pályázat támogatásával is elérhető innovatív hőszivattyús rendszerek kiváló megoldást nyújtanak, hiszen nemcsak a környezetterhelést csökkentik, hanem jelentősen hozzájárulnak a költség csökkentéséhez.