Elektromos autó 2 millióért? Lehet!

Nagyjából, nagyon hunyorítva ez egy kispolszki, ahogy Asimov képzelné a jövőből. A teljesítménye, a tömege, a sebessége, még szinte a mérete is az, legfeljebb nagyon máshogy néz ki. Csakhogy ezt zsebpiszokból megtankolod.

Hiába van kezében a zseniális, bár hátsó utasteret csak nyomokban tartalmazó új Clio, a megkerülhetetlen hotheccs-ikon, a Mégane RS, és a hagyományosan erős egyterű-szektori jelenlét, a jövő sötét mumusai a Renault sokféleképpen értelmezhető krómrombuszára is árnyékot vetnek. Bár a francia autóipar fekete báránya mostanában inkább a PSA-csoport, de azért a Renault sincs jó bőrben. Hiába az esküdözés, hogy mostantól jó lesz a minőség, kisdobos becsszó, meg nem kell három garnitúra gömbcsuklót kicserélni az első futóműben egy téli szezon alatt, így görbüljek meg, a vásárló már csak olyan, mint a sémákban gondolkozó pedagógus. Ha túl sokat látta ezt a „pofára ejtelek tíz évig, aztán összeszedem magam, és hozok egy rakás négyes meg ötöst, aztán megint kieresztek és visszaélek a bizalommal egy újabb tízesig, de ígérem, megint jó leszek”, hát önkéntelenül is a hármast vési be a naplóba egy háromnegyedes dolgozatra.

Ez a része már-már autós
Sajnos ahhoz, hogy a megrekedt szekér kijöjjön ebből a bizalmi kátyúból, nagy lengetőerők kellenek. Meg lehet venni például a Nissant, és az abból kiszipkázott műszaki know-how-val felturbózni a kínálatot. A lépés ígéretesnek bizonyul, de hatásosságát röviddel később, nagyjából teljesen agyonvágja a recesszió. Másmerre kell mozdulni hát. El lehet például indulni a jövő irányába, bármerre is legyen az. Igen ám, de a hibrid folyosót szinte teljesen kitölti a Toyota hatalmas teste, csak néhány pajtikáját engedi be maga mellé. A „tüzelőanyag-cella” feliratú kapu mögött már innen, ahol állunk, mi Renault, is látszik, hogy egyelőre nincs befejezve a metlahi, lyuk tátong a padlóban, oda csak a vakmerőek, pontosabban a vakok indulnak. Egyelőre. Rá lehet mozdulni tehát a harmadikra, amely lényegében egy nedves, sötét, hideg, kiépítetlen barlangi járat, amelyben kúszni-mászni kell, és senki se tudja még, hogy átfér-e rajta végig egy bármennyire is darázsderekú autógyár. Amit tudunk róla, hogy az úttörők már 150 éve próbálkoznak a végigjárásával, de igazából még senki nem produkált róla térképet. Amiről beszélünk, az az elektromos autó iránya.

A teljes cikk itt olvasható.

Renault Twizy

Ajánlott tartalom

A hibrid autók eladása továbbra is emelkedést mutat

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön fölkerült adatok szerint.

Nincs hozzászólás

  1. Ezt a halandzsát hagyd az íróasztalod legalján.