Nagyjából, nagyon hunyorítva ez egy kispolszki, ahogy Asimov képzelné a jövőből. A teljesítménye, a tömege, a sebessége, még szinte a mérete is az, legfeljebb nagyon máshogy néz ki. Csakhogy ezt zsebpiszokból megtankolod.
Hiába van kezében a zseniális, bár hátsó utasteret csak nyomokban tartalmazó új Clio, a megkerülhetetlen hotheccs-ikon, a Mégane RS, és a hagyományosan erős egyterű-szektori jelenlét, a jövő sötét mumusai a Renault sokféleképpen értelmezhető krómrombuszára is árnyékot vetnek. Bár a francia autóipar fekete báránya mostanában inkább a PSA-csoport, de azért a Renault sincs jó bőrben. Hiába az esküdözés, hogy mostantól jó lesz a minőség, kisdobos becsszó, meg nem kell három garnitúra gömbcsuklót kicserélni az első futóműben egy téli szezon alatt, így görbüljek meg, a vásárló már csak olyan, mint a sémákban gondolkozó pedagógus. Ha túl sokat látta ezt a „pofára ejtelek tíz évig, aztán összeszedem magam, és hozok egy rakás négyes meg ötöst, aztán megint kieresztek és visszaélek a bizalommal egy újabb tízesig, de ígérem, megint jó leszek”, hát önkéntelenül is a hármast vési be a naplóba egy háromnegyedes dolgozatra.
Ez a része már-már autós
Sajnos ahhoz, hogy a megrekedt szekér kijöjjön ebből a bizalmi kátyúból, nagy lengetőerők kellenek. Meg lehet venni például a Nissant, és az abból kiszipkázott műszaki know-how-val felturbózni a kínálatot. A lépés ígéretesnek bizonyul, de hatásosságát röviddel később, nagyjából teljesen agyonvágja a recesszió. Másmerre kell mozdulni hát. El lehet például indulni a jövő irányába, bármerre is legyen az. Igen ám, de a hibrid folyosót szinte teljesen kitölti a Toyota hatalmas teste, csak néhány pajtikáját engedi be maga mellé. A „tüzelőanyag-cella” feliratú kapu mögött már innen, ahol állunk, mi Renault, is látszik, hogy egyelőre nincs befejezve a metlahi, lyuk tátong a padlóban, oda csak a vakmerőek, pontosabban a vakok indulnak. Egyelőre. Rá lehet mozdulni tehát a harmadikra, amely lényegében egy nedves, sötét, hideg, kiépítetlen barlangi járat, amelyben kúszni-mászni kell, és senki se tudja még, hogy átfér-e rajta végig egy bármennyire is darázsderekú autógyár. Amit tudunk róla, hogy az úttörők már 150 éve próbálkoznak a végigjárásával, de igazából még senki nem produkált róla térképet. Amiről beszélünk, az az elektromos autó iránya.
A teljes cikk itt olvasható.