Elektromos autó töltőállomást telepítettek a Mount Everestre

A napelemes töltőállomás egy nagyobb, Szecsuan és Tibet közötti töltési infrastruktúra része.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A kínai Aiko Solar 150 kW-os napelemes fedett parkolót helyezett üzembe a Mount Everesten, a létesítményhez egy 200 kWh-s energiatároló rendszer is kapcsolódik – számol be a PV Magazine. A töltőként funkcionáló kocsibeálló 4300 méteres tengerszint feletti magasságban található. „A töltőállomást egy 20 parkolóhelyet befogadó szerkezettel tervezték meg, amelyhez 3 fő töltő és 4,6 kW-os gyorstöltő tartozik” – mondta az Aiko Solar szóvivője, megjegyezve, hogy a napelemes rendszer nem kapcsolódik a hálózatra. „A kocsibeálló szerkezetébe napelemeket integráltunk a hely és a hatékonyság maximalizálása érdekében” – tette hozzá. A vállalat szerint a rendszer a legmagasabban elhelyezkedő napenergiával működő szupertöltő állomás a világon. A létesítményt egy Szecsuan és Tibet közötti zöld szupertöltő útvonal részeként építették ki. A folyosó célja, hogy évente több mint 1 millió turistát támogasson, és csökkentse az elektromos járművek tulajdonosainak hatótávolsággal kapcsolatos aggodalmát ebben a magasan fekvő, korlátozott töltési infrastruktúrájú régióban.

A napelemes rendszer az Aiko Solar 23,9%-os hatásfokú, bifaciális, kettős üvegezésű moduljait használja, az invertereket a Huawei gyártotta. Az Aiko Solar szerint a 4300 méteres tengerszint feletti magasságban lévő feltöltőállomás építése jelentős logisztikai kihívásokat jelentett. Az elszigetelt elhelyezkedés megnehezítette a szállítás koordinálását, különösen az olyan speciális berendezések esetében, mint a targoncák. „Emellett a zord környezeti feltételek, beleértve a kiszámíthatatlan időjárást, mint például a jégeső, a viharok és a hó, tovább bonyolították a folyamatot” – mondta a szóvivő.

A nagy tengerszint feletti magasság oxigénhiányt és szélsőséges hőmérséklet-ingadozást jelentett, ami megnehezítette a személyzet dolgát és a berendezések kezelését. A vállalat szerint az építés minden egyes fázisa gondos tervezést és a nehéz körülményekhez való alkalmazkodást igényelt. A felhasznált napelemek illeszkednek ehhez az extrém környezethez: repedésállók, magas hatásfokúak, és ellenállóak az UV-sugárzással, illetve a hideggel szemben.

Ajánlott tartalom

EM: európai második az új e-autók számának bővülése 2024 első nyolc hónapjában is

Az újonnan forgalomba helyezett tisztán elektromos személygépkocsik száma több mint másfélszeresére nőtt Magyarországon idén január-augusztusban a megelőző év azonos időszakához képest - közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook-oldalán csütörtökön.