Budapesten kívánja elindítani első bérautó-hálózatát a Brixxon Electric MotorCars: a magyarországi társaság saját fejlesztésű elektromos kisautóját turisztikai és ipari területen hasznosítaná. A Brixxon több lehetséges befektetővel és üzleti partnerrel is tárgyal, az ITD Hungary pedig ismét élénken érdeklődik az elektromos kisautó iránt.

Elektromos autók hada áraszthatja el a fővárost

Budapesten kívánja elindítani első bérautó-hálózatát a Brixxon Electric MotorCars: a magyarországi társaság saját fejlesztésű elektromos kisautóját turisztikai és ipari területen hasznosítaná. A Brixxon több lehetséges befektetővel és üzleti partnerrel is tárgyal, az ITD Hungary pedig ismét élénken érdeklődik az elektromos kisautó iránt.

A Brixxon Electric MotorCars egy bérautó-hálózat kialakítását tervezi elektromos gépkocsikkal Budapesten – tudta meg a Napi. A kétezer járműből álló flotta 2011 márciusában kezdheti meg működését. A magyarországi társaság emellett előzetes megállapodást kötött két hazai szállodalánccal, amelyek együttesen több száz elektromos autó elhelyezésére és működtetésére adnak lehetőséget. A Brixxon 2007-ben készítette el a Bontino Caffo fantázianevű elektromos autó prototípusát, valamint kidolgozta egy töltőállomás- és bérautó-hálózat koncepcióját is. A modulszerűen összeszerelhető kisautó elemeinek gyártását a társaság magyarországi partnerekkel és helyszíneken képzelte el, azonban a projekt finanszírozására akkor csak külföldi befektetők adtak üzletileg racionálisnak nevezhető ajánlatot – mondta Horváth Sándor László, a Brixxon tulajdonos-ügyvezetője.

Az ITD Hungaryvel 2008-ban megkezdett, ám csakhamar zátonyra futott együttműködési tárgyalások az elmúlt héten újraindultak. Emellett azonban a Brixxon több befektetővel, valamint lehetséges üzleti partnerrel is tárgyal tőkebevonásról, illetve az elektromos autók ipari és turisztikai hasznosítási lehetőségeiről. Pénzügyi, illetve szakmai befektetőként svájci, osztrák és holland vállalkozások érdeklődnek a Brixxon megoldásai iránt, partneri együttműködésről pedig olyan cégekkel tárgyalnak, mint a Sixt vagy a Magyar Telekom.
Annak ellenére, hogy a társaság Ausztriában alakítja ki európai fejlesztő és gyártó központját, az elektromos autó számos alkatrészét – így például a karosszériaelemeket, valamint az akkumulátorok elhelyezésére alkalmas padlólemezeket is – magyarországi partnerek gyártják majd, de a fémhabosításos technológiával készülő alvázak gyártását is hazai vállalkozókra bízná a Brixxon.

Egy németországi befektetőcsoport több tíz millió euróért vásárolja meg a magyarországi társaság elektromos autójának összeszerelésére, az akkumulátor, a töltéstechnika és -hálózat alkalmazására szóló licencet. Horváth Sándor László a Napinak elmondta: a német befektetők Oroszországban kívánnak piacra lépni a magyar társaság technológiájával, de ezzel egy időben megkezdték a német piac felmérését is. A Brixxon elektromos kisautója a korábbi tervekkel ellentétben nem kerül kiskereskedelmi forgalomba. Horváth a következő években több tízezer darab jármű gyártását, illetve összeszerelését tervezi. A járművek mintegy 60 százalékát bérautó-hálózatokban, a többit pedig turisztikai és ipari területeken hasznosíthatják majd. Az elmúlt két esztendőben a Brixxon tökéletesítette a Bontino Caffo prototípusát. A kisautót a Brixxon saját fejlesztésű motorja hajtja, a 130 kilométeres óránkénti sebességet is elérő autóban egy különleges rácsszerkezetű ólomakkumulátor található, amely egy feltöltéssel mintegy 200 kilométerre elegendő „üzemanyagot” biztosít. A Brixxon gyorstöltési technológiájával az akkumulátorok 15 perc alatt újratölthetők.

Ajánlott tartalom

Hidrogénmeghajtású autóbuszt tesztel a BKV

Magyarországon elsőként a BKV teszteli a Mercedes-Benz új, elektromos-hidrogén hajtással rendelkező, városi csuklós autóbuszát, amelyen a tesztidőszakban ingyen lehet utazni - tudatta a BKV Zrt. közleményben az MTI-vel hétfőn.