Elektromos autókkal bővült a kormányzati autóflotta

A kormány elkötelezett az elektromobilitás fejlesztése iránt, célja, hogy Magyarország a régió vezető államává váljon az elektromobilitás területén – mondta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter pénteken Budapesten abból az alkalomból, hogy hét új elektromos autóval bővült a kormányzati autóflotta. Az új, környezetbarát kocsikat a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóság (KEF) kapta.

A miniszter emlékeztetett: a Jedlik Ányos Terv kijelölte azokat a célokat, amelyeket a kormány a környezetvédelem és a gazdaságfejlesztés területén kíván elérni, az egyik kiemelt cél, hogy 2020-ra 50 ezer környezetkímélő gépjármű közlekedjen a magyar utakon. Jelenleg több mint 600 zöld rendszámú autó van forgalomban – mondta. A Jedlik Ányos terv végrehajtásának eddigi eredményei között említette a környezetkímélő járművek fogalmának bevezetését, a díjmentes parkolásuk lehetőségét több nagyvárosban, valamint azt, hogy bővült az ilyen járművek után igénybe vehető adókedvezmények köre. A nemzetgazdasági tárca vezetője hangsúlyozta: a kormány érdeke, hogy támaszkodva a járműgyártásban meglévő hazai adottságokra, a kutatási, fejlesztési és innovációs bázisra, Magyarország előkelő pozícióhoz jusson az elektromos gépkocsik termelésében, és ezzel a világpiacon is. Úgy vélte, az elektromobilitás nagy lehetőség, és amennyiben sikerül elérni, hogy további iparági befektetések érkezzenek erre a területre, ez helyzetbe hozza a magyar beszállítókat is, ami összességében gazdasági növekedést és nem utolsósorban a munkahelyek bővülését hozza.

Emlékeztetett: a kormány adókedvezményekkel is támogatja az elektromos autók elterjedését, az ilyen személygépkocsik után nem kell regisztrációs és cégautóadót fizetni, és ha vállalkozás használ elektromos járművet, a villamos energia árában lévő áfát vissza tudja igényelni. Emellett kedvezmények társulnak az éjszakai töltéshez.

Varga Mihály a kormányzat számára beszerzett elektromos gépkocsikról elmondta: az autók által felhasznált villamos energia költsége mintegy egyötöde a hagyományos üzemű gépjárművek üzemanyag-költségének, továbbá szervizigényük is jelentősen kisebb, összességében tehát jelentősen olcsóbb a fenntartásuk, mint a hagyományos üzemeltetésű kocsiknak.

Ahhoz, hogy a környezetkímélő gépkocsik elterjedjenek az országban, országos elektromos töltőállomás hálózatot kell létrehozni, erre lehetne fordítani a szén-dioxid kvóták értékesítéséből befolyó költségvetési bevételeket – mondta a miniszter. Demény Ádám, a KEF főigazgatója megjegyezte: a személyszállítás mellett iratok fuvarozására is használják majd az elektromos kocsikat. Demény Ádám közölte: kétféle elektromos autót vettek, a japán Nissan Leaf mintegy 8 millió forintba, a Wolkswagen e-Golf 10 millió forintba került.

Ajánlott tartalom

Furcsa elképzeléseik vannak a környezettudatosságról a japán autómárkáknak

A Toyota vezetésével öt japán autó- és motorgyártó fogadta meg: kutatásokba kezd azért, hogy a belsőégésű motorok használata környezettudatosabb lehessen, így megtarthatók maradjanak a nettó nulla kibocsátású jövőben is.