Elektromos autót tesztelnek a városházán

Elektromos autók tesztelését kezdte meg a Bécsi Városháza több ügyosztálya is: akkus energiaforrású járművet kaptak a köztisztaságiak, a közterület-fenntartók és a Csatornázási Művek. A tesztüzem során arra keresik a választ, mely területeken érdemes az új technológiát alkalmazni.

Maria Vassilakou, a Zöldek polgármester-helyettese és Ulli Sima környezetvédelmi tanácsnok kezdeményezésére elektromos szolgálati autók tesztje kezdődött a Bécsi Városháza három ügyosztályánál. E-autót kaptak a köztisztaságiak (MA 48) és a Csatornázási Művek (Wien Kanal), a közterület-fenntartók pedig egy elektromos meghajtású kistehergépjárművet használhatnak szervíz-autóként. Az ügyosztályok feladata, hogy a tesztidőszak során minél sokrétűbben vessék be az akkus energiaforrású járműveket, és átfogó tapasztalatokat szerezzenek arról, mely területeken érdemes a villanyautókat használni. Az elektromos autók nagy előnye, hogy nincs károsanyag-kibocsátásuk és szinte zajtalanul működnek – ami nem elhanyagolható szempont egy olyan nyüzsgő nagyvárosban, mint Bécs. Hátrányuk ugyanakkor, hogy az akku teherbírásától és a töltési idő hosszától függ az alkalmazhatósági körük. Ráadásul megfelelő töltő-infrastruktúra is szükséges az üzemeltetésükhöz. Az osztrák főváros járműflottájában jelenleg 99 elektromos meghajtású jármű található, ami azonban főként targonáckból és villástargoncákból áll. Ehhez jönnek az új e-személyautók, amelyeknek most kezdik a kipróbálását. „Az e-mobilitás egy újabb lépés arra, hogy tovább csökkentsük a zajterhelést és a károsanyag-kibocsátást Bécsben” – mondja Ulli Sima környezetvédelmi tanácsnok, az akció egyik kezdeményezője.

Ajánlott tartalom

Folyamatosan nő az elektromos autók akkumulátorának élettartama

A hatótávolság után a legnagyobb aggodalmat az akkumulátorok élettartama jelenti azoknak, akik fontolgatják, hogy elektromosra cserélik hagyományos üzemű autójukat: a Jövő Mobilitása Szövetség szakértői szerint azonban feleslegesen, mivel megfelelően töltve egy akkumulátor akár két-háromezer ciklust is kibír a teljesítmény csökkenése nélkül, 10-15 éves folyamatos használattal.