Ha mindenki villanyrobogóval járna, egy csapásra megoldódna a metropoliszok minden gondja. Vagy nem. De az elektromos hajtású BMW e-scooter akkor is figyelemre méltó.
Már az is fontos hír, hogy a BMW robogót készített, nem beszélve arról, hogy a bajorok azonnal egy elektromos hajtású darabbal nyitottak. Ám ennél is fontosabb újdonság, hogy a BMW új motorkerékpárja egy óriásrobogó – vagyis éppen az a kategória, ami egyre legnépszerűbb jármű a kertvárosi lakás és a belvárosi munkahely közti ingázásra. Ha az óriásrobogók közt meghonosodna az elektromos hajtás, az eredmény azonnal érezhető lenne a nagyvárosi levegő minőségén. Az elgondolás logikája voltaképpen sokkal kerekebb, mint bármi, amivel eddig találkoztunk a műfajban. Az ingázáshoz már komolyabb hatótávolság kell, ahhoz viszont nagy kapacitású akkumulátorra van szükség, ami jelenlegi ismereteink szerint csak terebélyesebb cellacsomagokkal oldható meg. Az óriásrobogókon viszont bőven van hely a nagy akkuknak, sőt a futóművük is elég erős ahhoz, hogy a plusz tömeg ne okozzon gondot a vezethetőségben.
Habár a BMW komoly múlttal bír a motorkerékpár-gyártásban, a robogók terén viszonylag kezdőnek számít. Ebből azonban most erényt kovácsolt, és a bevett építési szabályokat felrúgva vadonatúj vázkoncepcióval jelentkezett: a müncheni e-robogónak ugyanis egyáltalán nincs váza. Ahogy a nagymotoroknál gyakran a blokk, itt az akkumulátort tartó és védelmező alumínium keret szolgál teherviselő elemként, erre rögzítették a kormánynyakat, a hátsó lengővillát, illetve az ülést tartó váznyúlványt. Maga a hajtáslánc már inkább emlékeztet a klasszikus robogókra: az akkucsomag mögé beépített villanymotortól fogasszíjon jut el a hajtóerő a hátsó villa forgáspontjáig, ahonnan klasszikus görgős lánc viszi azt tovább a hátsó kerékhez – nincs tehát agymotor, ami a vezethetőség, a kényelem vagy a biztonság szempontjából egyébként sem volna szerencsés megoldás. A három óra alatt teljesen feltölthető akkumulátort természetesen regeneratív fékrendszer is tölti, ami akár 10-20 százalékkal is megtoldhatja a 100 kilométerre tervezett hatótávolságot. Nem véletlen az óvatos megfogalmazás, az e-scooter ugyanis csupán tanulmányjármű. Erre utal az is, hogy gyártója pontos teljesítményadatok helyett csak annyit közölt: a motor gyorsulása, illetve teherbírása nagyjából egy 600 köbcentis, benzinmotoros típuséhoz mérhető. Ha ezt tényleg sikerülne betartani, az akkus nagyrobogónak majdhogynem árától függetlenül garantálható lenne a piaci sikere.