Elektromos buszt tesztel a BKV

Elektromos meghajtású buszt tesztel a BKV egy héten keresztül a 26-os járaton. A cseh busz használata ingyenes, cserébe a BKV várja az utasok véleményét.

A SOR EBN 10,5 típusú busz szeptember 27., kedd délutántól október 4-ig közlekedik délutánonként a Margitszigeten. Somodi László, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházási és fejlesztési igazgatója a buszt bemutató sajtótájékoztatón elmondta: a BKK-nak és Budapest vezetésének is feltett szándéka, hogy a BKV elektromos buszokat is forgalomba állítson, jelenleg a normál üzemű buszokhoz képest tapasztalható felár finanszírozási lehetőségeit vizsgálják. Hozzátette, hogy a jövőben jelentős részben dízelüzemű buszokat szereznek be, de el szeretnének mozdulni az alternatív hajtóanyagok irányába. Jindrich Chudy, a SOR kereskedelmi igazgatója azt mondta, a 86 utas szállítására alkalmas jármű 10,5 méter hosszú, a lítium-ionos akkumulátorokat hosszú töltéssel hat-nyolc óra alatt lehet feltölteni, a jármű hatótávolsága városi közlekedésben 160 kilométer egy töltéssel. A töltéshez az ELMŰ egy mobil töltőoszlopot biztosít a BKV-nak.

 
Eddig hat elektromos buszt gyártottak, közülük négy Ostravában napi használatban van, és teljes mértékben tudják helyettesíteni a dízelüzemű társaikat. Az igazgató a busz áráról nem beszélt, kérdésre annyit mondott, hogy a dízelmeghajtású busz kétszeresébe kerül. A csehországi tapasztalatok szerint a dízelüzemmel szemben az elektromos hajtás kilométerköltsége jóval kevesebb, csupán az ötöde. A buszt a BKV Szlovákiából kapta kölcsön, ott a Tátrában síbuszként üzemel télen. Utastájékoztató rendszer és klíma nincs a buszon, de a BKV felragasztotta az oldalablakokra az iránytáblát. A közlekedési társaság erről a buszról is várja az utasok véleményét a bkv@bkv.hu e-mail címre.
Ebben az évben a BKV már tesztelt alternatív meghajtású járművet, a Volvo hibridhajtású buszát augusztus elején egy héten keresztül közlekedtették a 8-as busz vonalán.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.