Elektromos buszt tesztelnek a Várban

Elektromos meghajtású midibusz közlekedik a 16-os autóbusz vonalán a budai Várba péntektől két héten keresztül.

A Várba most közlekedő 415-ös Ikarusok évente 30-35 tonna szén-dioxidot bocsátanak ki, míg a most bemutatott tesztbusz semmilyen szennyező anyagot nem enged a levegőbe, mondta a busz bemutatóján Ludvig László, a Siemens Magyarország infrastruktúra és városok szekciójának vezetője. A Rampini busz a Siemens elektromos hajtásrendszerét használja.Bár a villanybuszok beszerzési ára magasabb, mint a dízelüzeműeké, üzemanyagköltségük ötven százalékkal, karbantartásuk pedig a hagyományos buszokéhoz képest harmadával alacsonyabb.

Az ilyen járművek beszerzését az unió is támogatja. A budapesti midibusztenderrel kapcsolatban Ludvig László azt mondta, bíznak abban, hogy összességében előnyt jelenthet az elektromos meghajtás, bár tudják, hogy az ár nagyon fontos tényező lesz.

Stefano Rampini, a gyártó Rampini cég vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt hangsúlyozta, hogy a buszt a sorozatgyártás előtt több évig tesztelték egyebek mellett Finnországban, Olaszországban Rómában és Peruggiában, Bécsben pedig a Wiener Linien tizenkettőt rendszeresített belőle, és mindenhol pozitív üzemeltetési tapasztalatot szereztek. Budapest azért fontos helyszín a tesztelésre, mert nehéz terepviszonyok között és belvárosi dugókban egyaránt ki tudják próbálni a jármű képességeit. A 12 tonnás midibusz 44 embert tud szállítani, motorja 114 lóerős, egy töltéssel 120-150 kilométert tud megtenni, töltési ideje legalább két óra, a fékezésnél keletkező energiát pedig visszatáplálja a rendszerbe. Az olasz gyártó a Siemens vízhűtéses, háromfázisú elektromotorját használja.

Ajánlott tartalom

Kína korlátozza az „önvezető” kifejezés használatát az autóreklámokban

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor.