Elektromos buszt tesztelnek Győrben

A Kravtex-Kühne csoport által Mosonmagyaróváron és Győrben gyártott, teljes mértékben elektromos autóbusz tesztelését kezdi meg a Volánbusz Zrt. a győri tömegközlekedésben – tudatta a közlekedési vállalat pénteken az MTI-vel.

Hibrid napelemes rendszerek akkumulátorral, elérhető áron. Kalkuláljon itt ingyenesen! (x)

A közlemény szerint a Volánbusz folyamatosan végez utasforgalmi próbákat különböző típusú, alternatív meghajtású autóbuszokkal a környezet védelme érdekében. A társaság az elmúlt években mintegy 50 alkalommal több mint 20 busztípust tesztelt, jelenleg a fővárosi agglomerációban és Győrben is hidrogén-üzemanyagcellás járművekkel szerez tapasztalatokat. A Credobus Electronell a világ leghatékonyabb és leggazdaságosabb e-buszai közé tartozik. A magyar fejlesztésű és gyártású buszcsalád 12 méteres szóló, illetve az év végétől 18 méteres, csuklós kivitelben is készül. A jármű akadálymentes, városi és elővárosi közlekedésre egyaránt alkalmas.

Az Electronell 12 méteres busza a legkönnyebb fémvázas elektromos busznak számít, tömege 11 tonna. Ez a tömegelőny 25 százalékkal redukálja az akkumulátorok mennyiségét. A megcélzott 300 kilométeres hatótáv így 4 helyett 3 akkumulátorcsomaggal teljesíthető, így lényegesen csökken az energiafelhasználás – ismertetik  a közleményben. Az e-buszok sorozatgyártásának megkezdése a Kravtex-Kühne csoportnál közvetlenül 500 magyar munkahely megőrzéséhez járul hozzá, és 100 magyar beszállító számára jelent megrendelést – tették hozzá. A közlemény idézi Krankovics Istvánt, a Kravtex Kft. ügyvezető igazgatóját, aki szerint a Volánbusznak eddig közel 2800 Credobus-t adtak át, az országos flotta fele az ő gyártmányuk. Barna Zsolt, a Volánbusz igazgatóságának elnöke hangsúlyozta, hogy a járműállomány fiatalítása mellett törekednek a közlekedés folyamatos zöldítésére, fejlesztésére.

Mosóczi László, a Volánbusz vezérigazgatója tájékoztatása szerint 2022-ben és 2023-ban 100 elektromos meghajtású jármű érkezett a fővárosi agglomerációba és hat vármegyeszékhelyre, közülük 13 Győrbe. Dézsi Csaba András, Győr (Fidesz-KDNP) polgármestere közölte, hogy a Volánbusszal együttműködve megkezdődött a helyi autóbusz-állomány megújítása, 52 járművet cseréltek le, ezzel 10 év alá csökkent a járműpark átlagéletkora. Tavaly 13 elektromos meghajtású busz állt forgalomba.

Ajánlott tartalom

Energiaügyi Minisztérium: 2020 elejéhez képest kilencszeresére nőtt a tisztán elektromos gépjárművek száma Magyarországon

A közúti közlekedési nyilvántartás legfrissebb adatai szerint már több mint 68 ezer kizárólag elektromos hajtású gépkocsi kapott zöld rendszámot hazánkban. Az évtized kezdetéhez viszonyítva ezzel majdnem kilencszer több közlekedik a leginkább környezetkímélő járművekből a magyar utakon - jelentette be szerdán hivatalos Facebook-oldalán az Energiaügyi Minisztérium (EM)