A szén-dioxid-kibocsátás leggyorsabban növekvő forrása a repülés, a légi utazás. Az elkövetkező húsz évben ez a tendencia csak gyorsulni fog, így a környezetbarát alternatívák megtalálása és fejlesztése óriási kihívást jelent a kutatóknak.

Elektromos csúcsdöntés a levegőben

Az elektromos repülőgépek természetesen még a technológiai megoldások elején tartanak, méretük és sebességük is kicsi. Az átlagos gépekhez képest mindenképp. A Skypark 100%-ban elektromos repülője a sebesség terén ért el áttörést. A gép egy speciális konstrukciójú Pioneer Alpi 300 egy 75 kilowattos elektromos motorral hajtva, Brushless technológiával és lítium-polimer akkumulátorokkal támogatva.

A Skypark csapata június 10-én, 8 óra 9 perckor reptette meg először fejlesztésüket a torinói Aeritalia reptéren. Az Európai Űrügynökség űrhajósa, Maurizio Cheli 8 perces kört ment a géppel, 250 kilométer/órás topsebességet produkálva, ezzel felállítva az elektromos repülők sebességrekordját.

Az első út egy hosszú folyamat kezdeti lépése volt, melynek célja bemutatkozni a World Air Games 2009-es rendezvényén. A projekt második fázisa az igazi kihívás, a hidrogén üzemanyagcellák használata a repülés során.

Ajánlott tartalom

A Volvo FH Aero nyerte a Green Truck 2025 díjat

A Volvo eddigi legüzemanyag-hatékonyabb modellje – a Volvo FH Aero – nyerte a 2025-ös Green Truck (Zöld Teherautó) díjat.