Ők fogják szállítani a motort, a hajtást és az elektronikát a 2014-ben induló Formula E bajnokság autóihoz.

Elektromos formaautókra áll rá a McLaren

Ők fogják szállítani a motort, a hajtást és az elektronikát a 2014-ben induló Formula E bajnokság autóihoz.

A McLaren azzal terjeszti ki a tevékenységi körét, hogy a 2014-től induló új sorozat beszállítójaként elektromotort, hajtást és elektronikát fog tervezni és gyártani a villanyhajtású versenyautók számára kiírt Formula E bajnokság résztvevőinek, írja a forma1hirek.hu. Augusztusban már megállapodtak róla, hogy a sorozatot a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szankcionálja majd. A promóter, a Formula E Holdings Ltd. vezérigazgatója nem más, mint a GP2-es Addax csapat főnöke, Alejandro Agag, de a projektben részt vesz Lord Drayson is, a Drayson Racing Technologies társtulajdonosa, valamint Eric Barbaroux, az Electric Formula, egy elektromos autókra szakosodott francia cég elnöke. A Formula E autóit az ART Grand Prix főnöke, Frédéric Vasseur által kifejezetten erre a célra létrehozott vállalat, a Spark Racing Technology fogja összeszerelni. A bemutató célú rendezvényeket már jövőre megkezdik, majd 2014-től tíz csapat és húsz versenyző részvételével el szeretnék indítani magát a bajnokságot is. A futamokra „ideális esetben” a világ nagyvárosainak szívében kialakított utcai pályákon, közismert látványosságok előterében kerítenének sort. Beszállítóként ebből fogja kivenni a részét a McLaren. „Szenvedélyesen hiszek abban, hogy az autósport jelentős szerepet játszhat a jövő technológiáinak kifejlesztésében és elterjesztésében, a Formula E-t pedig nagy globális értékű koncepciónak tartom az egész autósport szempontjából” – mondta a cég főnöke, Martin Whitmarsh.

„Azáltal, hogy együtt dolgozunk a Formula E kapcsán, a McLaren világszínvonalú technológiájának és a Spark Racing Technology szakértelmének ötvözése révén mindkét vállalat az innováció élvonalában maradhat, és remélhetőleg új kapukat nyithat a holnap versenyautójának megszületése felé.” A francia központú Formulec projekt EF01 kódjelű modellje – melynek tervezésében részt vett a Mercedes GP is – már 2010 szeptembere óta számtalan nagyvárosban, köztük Moszkvában, Cancunban, Berlinben, Frankfurtban és Birminghamben is fellépett különféle bemutatókon. A Formula E-be nevező csapatok megvásárolhatják majd az ebből kifejlesztett versenyautót, vagy indulhatnak olyan saját konstrukcióval is, amit az FIA homologizál. A Formula E hivatalos tesztpilótájává szeptemberben a brazil Lucas di Grassit nevezték ki, aki egyébként a Pirellinél is hasonló szerepben dolgozik. Ő, miután kipróbálta az EF01-et, azt mondta: „A végsebessége és a gyorsulása is nagyszerű, és meggyőződésem, hogy a következő években tovább fog javulni a teljesítménye. Vérbeli versenyautó. Nem könnyű vezetni, úgyhogy a közutakon igazi kihívás lesz versenyezni vele.” „A prototípus egyik legmeglepőbb vonása a hangja. Halkabb, mint a robbanómotoros autók, jellegzetes, futurisztikus zajt csap. A menetszél nagy sebességnél is tisztán hallható, ami teljesen új élmény.”

Ajánlott tartalom

Kína korlátozza az „önvezető” kifejezés használatát az autóreklámokban

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor.