Elektromos futárok

Elektromos hajtású kisáruszállítókat bocsát a Federal Express rendelkezésére a Nissan. Az NV200 villanymotoros kivitelei London utcáin biztosítják a küldemények gyors és tiszta célba érkezését.

Hatvan napos próbaútra indulnak a Nissan villanymotoros furgonjai a brit fővárosban, hogy kiderüljön, hogyan viseli a környezetbarát technológia azt a rendkívüli igénybevételt, aminek a postaszolgálat teszi ki a járműveket. Az autógyártó és a világ egyik legnagyobb csomagszállító vállalata, a FedEx által közösen megszervezett kísérlet nemcsak a Nissan számára szolgálhat fontos tanulságokkal, hanem általában az elektromos közlekedés, azon belül is a rövid távú, logisztikai felhasználások terén is meghatározó információkat hozhat. A két hónapon át tartó projektben részt vevő, elektromos hajtású prototípusok alapját az az NV200 haszonjármű képezi, amelynek speciálisan átalakított kivitele a közelmúltban megnyerte a New York-i taxitendert, így az elkövetkezendő években ezerszám jelenhet meg az észak-amerikai metropolisz utcáin – a ki nem mondott, de valószínűsíthető elképzelések szerint akár elektromos üzemű változatban is. Utóbbi műszaki szempontból a márka emissziómentes zászlóvivőjével: a Nissan Leaffel mutat rokonságot, a haszonjármű lényegi változtatások nélkül kapta meg az ötajtós családi villanyautó hajtásláncát, valamint akkumulátor-csomagját.

A számos díjjal jutalmazott, a mai napig világszerte mintegy húszezer példányban értékesített Leaf a Nissan elektromos közlekedési jövőképének gerince, amelyhez kötődően nem csak egyre fejlettebb töltési infrastruktúrákat dolgoz ki a gyártó, hanem az év eleji japán katasztrófák nyomán előtérbe került igény: az elektromos autók lakossági energiaforrásként, illetve hálózati terhelést kiegyenlítő eszközként történő hasznosítása terén is izgalmas megoldásokat tárt a nagyközönség elé. Habár az NV200 kapcsán az utóbbi témakör egyelőre nem merült fel – talán azért, mert munkaeszköz lévén vélhetően nem magánlakások hálózatára csatlakoztatva, hanem a céges telephelyen tölti tétlen óráit –, az Európában csak a közelmúltban bevezetett gyorstöltő-rendszert a FedEx rendelkezésére bocsátotta a Nissan, így a csomagszállító vállalat munkatársai akár félóra alatt képesek lesznek 80 százalékra tölteni a furgonok akkumulátorát. Egyik fél számára sem ismeretlen egyébként ez a fajta kooperáció. A FedEx két európai és négy észak-amerikai nagyvárosban összesen 43, nulla emissziójú járművet üzemeltet, összhangban azon vállalásával, hogy 2020-re 20 százalékkal javítsa gépjárműparkjának globális átlagfogyasztását, a Nissan NV200 EV pedig már 2011-ben is bizonyította képességeit csomagszállító szerepben, a japán posta színeiben.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.