Elektromos futárok

Elektromos hajtású kisáruszállítókat bocsát a Federal Express rendelkezésére a Nissan. Az NV200 villanymotoros kivitelei London utcáin biztosítják a küldemények gyors és tiszta célba érkezését.

Hatvan napos próbaútra indulnak a Nissan villanymotoros furgonjai a brit fővárosban, hogy kiderüljön, hogyan viseli a környezetbarát technológia azt a rendkívüli igénybevételt, aminek a postaszolgálat teszi ki a járműveket. Az autógyártó és a világ egyik legnagyobb csomagszállító vállalata, a FedEx által közösen megszervezett kísérlet nemcsak a Nissan számára szolgálhat fontos tanulságokkal, hanem általában az elektromos közlekedés, azon belül is a rövid távú, logisztikai felhasználások terén is meghatározó információkat hozhat. A két hónapon át tartó projektben részt vevő, elektromos hajtású prototípusok alapját az az NV200 haszonjármű képezi, amelynek speciálisan átalakított kivitele a közelmúltban megnyerte a New York-i taxitendert, így az elkövetkezendő években ezerszám jelenhet meg az észak-amerikai metropolisz utcáin – a ki nem mondott, de valószínűsíthető elképzelések szerint akár elektromos üzemű változatban is. Utóbbi műszaki szempontból a márka emissziómentes zászlóvivőjével: a Nissan Leaffel mutat rokonságot, a haszonjármű lényegi változtatások nélkül kapta meg az ötajtós családi villanyautó hajtásláncát, valamint akkumulátor-csomagját.

A számos díjjal jutalmazott, a mai napig világszerte mintegy húszezer példányban értékesített Leaf a Nissan elektromos közlekedési jövőképének gerince, amelyhez kötődően nem csak egyre fejlettebb töltési infrastruktúrákat dolgoz ki a gyártó, hanem az év eleji japán katasztrófák nyomán előtérbe került igény: az elektromos autók lakossági energiaforrásként, illetve hálózati terhelést kiegyenlítő eszközként történő hasznosítása terén is izgalmas megoldásokat tárt a nagyközönség elé. Habár az NV200 kapcsán az utóbbi témakör egyelőre nem merült fel – talán azért, mert munkaeszköz lévén vélhetően nem magánlakások hálózatára csatlakoztatva, hanem a céges telephelyen tölti tétlen óráit –, az Európában csak a közelmúltban bevezetett gyorstöltő-rendszert a FedEx rendelkezésére bocsátotta a Nissan, így a csomagszállító vállalat munkatársai akár félóra alatt képesek lesznek 80 százalékra tölteni a furgonok akkumulátorát. Egyik fél számára sem ismeretlen egyébként ez a fajta kooperáció. A FedEx két európai és négy észak-amerikai nagyvárosban összesen 43, nulla emissziójú járművet üzemeltet, összhangban azon vállalásával, hogy 2020-re 20 százalékkal javítsa gépjárműparkjának globális átlagfogyasztását, a Nissan NV200 EV pedig már 2011-ben is bizonyította képességeit csomagszállító szerepben, a japán posta színeiben.

Ajánlott tartalom

Az EU elvetette az elektromos autókra kivetett vámok elkerülésére irányuló kínai javaslatokat

Az Európai Bizottság elutasította Kína minimumárakra vagy mennyiségi korlátokra tett javaslatait az elektromos járművek (EV) Európai Unióba történő behozatalánál - közölte csütörtöki sajtótájékoztatóján az Európai Bizottság illetékes szóvivője.