Elektromos meghajtással tér vissza a Trabant

Elektromos meghajtással, napelemmel a tetején tér vissza a keletnémet népautó, a Trabant.

A Trabant nT nevű új modell a szeptemberi frankfurti autószalonon mutatkozik be, 18 évvel az eredeti változat sorozatgyártásának leállítása után.

A reneszánsz a 2007-es frankfurti szalonon kezdődött. Ott mutatták be egy újgenerációs Trabant-tanulmány 1:10 arányú modelljét. A miniatűrt készítő Herpa Miniaturmodelle nevű vállalkozás közvélemény-kutatást is végzett a helyszínen és az interneten. A közel 14 ezer válaszadó 93 százaléka támogatta, hogy a tanulmányautóból szériamodell legyen. A legtöbben azt javasolták, hogy az új Trabant legyen minél inkább környezetbarát, ára pedig 10 ezer euró körül legyen.

A Trabant márka jogaival rendelkező Herpa aztán megállapodást kötött a speciális alkatrészeket gyártó és autók páncélozásával foglalkozó Individual Karosseriebau (IndiKar) nevű céggel az új típus fejlesztéséről. A munka eredménye az elektromos meghajtású Trabant nT, amely az akkumulátorok egyszeri feltöltésével és a tetőn elhelyezett napelem segítségével 250 kilométert tud megtenni.

“Ideális városi autó, amelyet város környéki utakra is remekül lehet használni” – mondta Jürgen Schnell, az IndiKar szóvivője a Bild című lap online kiadásában megjelent beszámoló szerint (www.bild.de). A szóvivő hozzátette: megvalósíthatósági tanulmányt is készítettek a sorozatgyártásról, és a frankfurti premier leginkább arra szolgál, hogy tőkeerős befektetőtársat találjanak a termelés beindításához.

Az IndiKar telephelye az NDK népautójának szülőhelye, Zwickau mellett van. A szászországi városban 1957-től kezdve nagyjából hárommillió Trabantot gyártottak. A termelés 1991-ben, Németország újraegyesítése után állt le. Az autónak azóta Zwickauban emlékművet is állítottak, amely a város jelképe lett.

Ajánlott tartalom

Jelentősen visszaesett az új autók forgalomba helyezése az első három negyedévben

Az idei első kilenc hónapban 85 769 új személygépkocsi forgalomba helyezésével 9,3 százalékot esett vissza a belföldi autópiac - közölte az MTI-vel hétfőn a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE).