Elektromos mobilitási flottakísérlet Berlinben

A Volkswagen öt együttműködő partnerével, valamint a Német Szövetségi Környezetvédelmi Minisztériummal közösen június 28-án beszámolót tartott a 2008 júliusában indított Elektromos mobilitási flottakísérlet állásáról.

A 2012 júniusáig futó „Flottenversuch Elektromobilität” projekt elsődleges célja a megújuló energiaforrások következetes kihasználása elektromos hajtású gépjárművek üzemeltetése révén. A Volkswagen ennek során összesen húsz Golf Variant twinDRIVE kísérleti járművét helyezte üzembe, amelyek iránymutató, hálózatról is tölthető (Plug-In) hibrid-hajtásrendszere a városi forgalomban túlnyomórészt tisztán elektromos, azaz nulla károsanyag-kibocsátású közlekedést tesz lehetővé. A Golf Variant twinDRIVE 57 kilométeres távon is tisztán elektromos üzemben használható, emellett kisméretű belsőégésű motorja révén szükség esetén mintegy 900 kilométeres hatótávot is kínálhat.

 

Az üzemanyag-fogyasztás megadásának a hálózatról tölthető (Plug-In) hibridmodellek számára előírt irányelvei szerint a 170 kilométer/óra csúcssebességű, 120 kW/163 LE maximális teljesítményű Golf Variant twinDRIVE átlagosan csupán 2,1 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerre (széndioxid-kibocsátás: 49 g/km). Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke a twinDRIVE projekt kapcsán így fogalmazott: „Plug-In technikánk pontosan azt kínálja, amit oly sok autós szeretne: károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedni a városban, mégpedig anélkül, hogy le kellene mondaniuk a hosszabb túrák lehetőségéről. Pontosan ezért szolgálhat mércéül e területen a twinDRIVE koncepció, s ezért válhat középtávon ideális megoldássá a hajtásrendszerek között.”
Az Elektromos mobilitási flottakísérlet a közelmúlt Japánban történtek, valamint az atomenergia területéről a német szövetségi kormányzat által szorgalmazott teljes kilépés fényében különleges jelentőséget nyert.

 elektromos autó

A német kormány tervei szerint ugyanis a tisztán elektromos hajtású gépkocsik számának az országban 2020-ra már el kell érnie az egymilliót, s a környezetvédelem területén előirányzott jelentős előrelépés érdekében ezen járművek üzemeltetésének is – megújuló energiaforrások igénybevételével – hosszú távon fenntarthatóvá kell válnia. Németország áramellátásának több mint 16 százalékát már ma is megújuló forrásokból származó energia fedezi, s ez az arány a célkitűzések szerint 2020-ra 30 százalékra bővül.
A teljes cikk itt olvasható.

Ajánlott tartalom

A BMW Group tervezőmérnökei bemutatják a Neue Klasse minden érzékszervet átható élményét

A milánói Salone del Mobile dizájnhét keretében a müncheni központú vállalatcsoport reflektorfénybe gurítja a jövő holisztikus vízióját.

Nincs hozzászólás

  1. Sajnos magam is megtévesztett vagyok,mert az elektromos hajtásban láttam a jövőt.
    az energiat sokkal egyszerübben kivehetjük a vizből.
    csak utánna kell nézni
    van elég oldal
    mindenki vizzel fog autózni,a többi oldal csak megtévesztés
    hihetetlen?
    az!
    és az is marad,ha nem nézünk utána.
    pld erről miert nincs oldal?
    vagy az ovatosabb kőkorszaki HHo technikárol?

    csak tényszerű válszt fogadok el minden jog fenntartva