A Volkswagen öt együttműködő partnerével, valamint a Német Szövetségi Környezetvédelmi Minisztériummal közösen június 28-án beszámolót tartott a 2008 júliusában indított Elektromos mobilitási flottakísérlet állásáról.
A 2012 júniusáig futó „Flottenversuch Elektromobilität” projekt elsődleges célja a megújuló energiaforrások következetes kihasználása elektromos hajtású gépjárművek üzemeltetése révén. A Volkswagen ennek során összesen húsz Golf Variant twinDRIVE kísérleti járművét helyezte üzembe, amelyek iránymutató, hálózatról is tölthető (Plug-In) hibrid-hajtásrendszere a városi forgalomban túlnyomórészt tisztán elektromos, azaz nulla károsanyag-kibocsátású közlekedést tesz lehetővé. A Golf Variant twinDRIVE 57 kilométeres távon is tisztán elektromos üzemben használható, emellett kisméretű belsőégésű motorja révén szükség esetén mintegy 900 kilométeres hatótávot is kínálhat.
Az üzemanyag-fogyasztás megadásának a hálózatról tölthető (Plug-In) hibridmodellek számára előírt irányelvei szerint a 170 kilométer/óra csúcssebességű, 120 kW/163 LE maximális teljesítményű Golf Variant twinDRIVE átlagosan csupán 2,1 liter üzemanyagot igényel 100 kilométerre (széndioxid-kibocsátás: 49 g/km). Prof. Dr. Martin Winterkorn, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke a twinDRIVE projekt kapcsán így fogalmazott: „Plug-In technikánk pontosan azt kínálja, amit oly sok autós szeretne: károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedni a városban, mégpedig anélkül, hogy le kellene mondaniuk a hosszabb túrák lehetőségéről. Pontosan ezért szolgálhat mércéül e területen a twinDRIVE koncepció, s ezért válhat középtávon ideális megoldássá a hajtásrendszerek között.”
Az Elektromos mobilitási flottakísérlet a közelmúlt Japánban történtek, valamint az atomenergia területéről a német szövetségi kormányzat által szorgalmazott teljes kilépés fényében különleges jelentőséget nyert.
A német kormány tervei szerint ugyanis a tisztán elektromos hajtású gépkocsik számának az országban 2020-ra már el kell érnie az egymilliót, s a környezetvédelem területén előirányzott jelentős előrelépés érdekében ezen járművek üzemeltetésének is – megújuló energiaforrások igénybevételével – hosszú távon fenntarthatóvá kell válnia. Németország áramellátásának több mint 16 százalékát már ma is megújuló forrásokból származó energia fedezi, s ez az arány a célkitűzések szerint 2020-ra 30 százalékra bővül.
A teljes cikk itt olvasható.