Az amerikai elektromos járműveket gyártó veterán cég mostanában a motorkerékpárokról inkább a repülőgépekre látszik áttérni.
Azonban célja nem a leggyorsabb elektromos repülő megalkotása, hanem sokkal inkább fektet hangsúlyt a minél hosszabb repülési időre, hogy gépei akár az Atlanti-óceánt is keresztülrepülhessék. Az elektromos repülőgépek (és más EV-k) tervezésekor a legnagyobb nehézség, amellyel szembe kell nézni, az bizony a hatótávolság. Az erre irányuló törekvések többsége nem tud ezzel megbirkózni, hiszen a legtöbb akkumulátor nem tud elegendő energiát biztosítani a hosszabb távolságokra. Ráadásul az akkumulátorok súlya is problémát jelent, amely csak tovább korlátozza a járműveket. A Chip Yates ezért most akkumulátorfejlesztésbe fogott, hogy elsőként érjen el áttörést az energiatárolás technológiájában.
Hosszas és intenzív ötletelés után Yates tervezőgárdája előállt azzal a gondolattal, hogy a repülőgép egy egész sor akkumulátorral felpakolva indul a nagy útra, és repülés közben a kimerült aksikat egyszerűen ledobja. Hogy azonban megakadályozzák, hogy az üres akkumulátorok véletlenszerűen potyogjanak a földre, szárnyakkal látják el őket, melyek segítségével azok egy adott ponton érnek majd földet. Ugyanezzel a módszerrel a cég reményei szerint a teli akkumulátorok is fel tudnak majd szállni a repülőhöz, hogy még tovább igyekezzék növelni a megtehető távot. Az atlanti-óceáni projekt a Flight of the Century („Az évszázad repülőútja”) nevet viseli, és igaz, hogy még fejlesztés alatt áll, de a Chip Yates-et ismerve könnyen lehet, hogy sikerül véghez vinni a nagy tervet.