Elektromos tűzoltóautókat kapnak a lánglovagok a Szilícium-völgyben

Amerika egyik informatikai csúcstechnológiai központja a Szilícium-völgy szinte naponta szolgál újabbnál-újabb információkkal a technológiai fejlesztéseikre vonatkozóan.

A közelmúltban viszont nem az informatika világával kapcsolatban jelentettek be egy jelentős történést, figyelemre méltó újdonságot. Hétköznapi a hír, de mégsem hétköznapi fontosággal bír, hiszen a helyszín újszerű tűz elleni védekezéséről van szó. Elektromos meghajtású tűzoltóautókat helyeznek üzembe ugyanis, tízet rendeltek eddig és egyet, egyelőre teszt jelleggel máris munkába állítottak. Hol teljesítenek majd szolgálatot ezek az autók? Nos, a kaliforniai Szilícium-völgyet jól ismerők számára csaknem magától értetődően egyértelmű, hogy a Menlo Park és környéke korszerűsödik az újszerű autók vásárlásával – ahol a Facebook főhadiszállása is van, – hiszen köztudomásúan az itt dolgozó szakemberek mindig is fogékonyak voltak az újdonságok kipróbálására, híresek kísérletező kedvükről. Egy nagymúltú céget választottak a beszerzéshez, nevezetesen az osztrák Rosenbauer vállalatot, ahol 1866 óta gyártanak tűzoltóautókat. A régi hagyományt felfrissítve, a kor kihívásainak megfelelően immáron elektromos járművekkel jelennek meg a piacon. Nem is olcsó ez az újdonság, 1,2 millió dollár az ára egy-egy tűzoltókocsijuknak. Egy egészen más műfaj az elektromos tűzoltóautó mint amit eddig gyártottak, jóllehet ezeknek a kocsiknak is az alapját egy hagyományos felépítményű autó adja.

Magas árat kér a gyártó az autókért, de mégis megéri az új modelleket megvenni, mert üzemeltetésük költsége sokkal alacsonyabb lesz, mint a hajdani kocsiké. Az újszerűsége abban is rejlik, hogy a járművet több féle funkcióra, célra is gyorsan át lehet alakítani. Ez az előny is növeli piacképességét. A gyártósorról kikerülő Rosenbauer CFT-ben 350 kW az elektromos motor teljesítménye. A tűzoltókocsi 3,06 méter magas, 7,6 méter hosszú és 2,35 méter széles. Egy+hét férőhely található a kabintérben. Állítható futóművel is rendelkezik a jármű, amelynek következtében a kocsi hasmagassága 250-350 milliméter között lehet. A teljes tömege megközelíti a 17600 kilogrammot.

 

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.