A digitalizáció és elektromos autózás elterjedése csökkenteni fogja az alkalmazottak számát az autóiparban – jelentette ki Karlheinz Blessing a Volkswagen AG személyzeti igazgatója a dpa-AFX hírügynökségnek adott interjúban.
Úgy gondolom, hogy az elektromos mobilitás és a digitalizáció korában kevesebb munkáskézre lesz szükség az autók gyártásához” – mondta, megjegyezve, hogy az új technológia hoz majd ugyan magával új feladatokat is, de összességében az alkalmazottak száma az egész ágazatban és így a Volkswagennél is csökkenni fog: „Ha egymás mellé teszünk egy villanymotort és egy rendkívül komplex felépítésű robbanómotort, rögtön látható, hogy villanymotort gyártani sokkal egyszerűbb feladat.” Az autóipari ágazatban a munkaerőszükséglet növekedésére elsősorban a szoftverfejlesztésben és az autóelektronikai eszközök fejlesztésében lehet számítani. „Nemcsak Németországban, de világszerte toborozzuk a szakembereket. Wolfsburg mágnesként fogja vonzani a fejlett technológiai és informatikai szakembereket. A digitalizáció és az elektromos mobilitás fővárosává akarjuk tenni Wolfsburgot” – mondta Karlheinz Blessing.
A vezetés és a szakszervezetek között létrejött megállapodás (Zukunftspakt) értelmében a Volkswagen csillapítani fogja az autóipari átalakulás alkalmazottakra gyakorolt hatását. A konszern 2025-ig 23 ezer németországi és 30 ezer külföldi munkahelyet készül megszüntetni anélkül, hogy bárkinek is üzemviteli okokból fel kelljen mondani. Kilencezer szoftverfejlesztői állás létesítésével pedig Németországban tulajdonképpen 14 ezer állás szűnik meg a Volkswagennél. A Volkswagen tervezett németországi akkumulátorgyártó üzeméről a személyzeti igazgató megjegyezte, hogy az rengeteg pénzbe kerül ugyan, de munkaerőigénye nem feltétlenül magas.