Elkészült a General Motors ötödik generációs üzemanyagcellája

A General Motors bemutatta ötödik generációs üzemanyagcelláját a hidrogénüzemű Equinox járműveihez. A cél a költséghatékonyabb és méretgazdaságosabb gyártás megvalósítása volt.

Az új cella ugyanúgy 93 kilowattos teljesítménnyel bír, mint a negyedik generáció, azonban, mint ahogy a képen is látszik sokkal kisebb és könnyebb. Az üzemanyagcellák esetében az egyik legmagasabb költséggel bíró anyag a katalizátorként használt platina. A korábbi 80 gramm platinatartalmat az ötödik generáció már csupán 30 grammra csökkentette. A vállalat még tovább redukálná ezt a mennyiséget, 10 grammban határozta meg a következő határt. Az új egységből a tervek szerint 10 000 darabot gyártanak le 2015-ig, folyamatos tesztelésük és teljesítményük nagyban befolyásolja a kitűzött projekt megvalósíthatóságát. A fejlesztés során a hidrogén injektort is optimalizálták, ez is sokkal kisebb és könnyebb lett.

A General Motors mérnökei már két éve tesztelik a vállalat alternatív energián alapuló járműveit. A projekt keretei között több mint 116 Equinox járja az amerikai utakat. Majd egymillió kilométert futottak eddig, folyamatos adatokat szolgáltatva a fejlesztésekhez, melyek eredményeképp az üzemanyagcellák élettartama 50 000 mérföldről 80 000 mérföldre növekedett, míg a megtehető távolságot 160-ról 200 mérföldre terjesztették ki. A vállalat reméli, hogy az ötödik generáció cellái 2015-ig elérhetik a 120 000 mérföldes élettartamot.

Ajánlott tartalom

Kína korlátozza az „önvezető” kifejezés használatát az autóreklámokban

Kína megtiltja az autógyártóknak, hogy az "okos vezetés" vagy "önvezető" kifejezéseket használják járműveik fejlett vezetéstámogató rendszereinek (ADAS) hirdetésekor.