Elkészült a General Motors ötödik generációs üzemanyagcellája

A General Motors bemutatta ötödik generációs üzemanyagcelláját a hidrogénüzemű Equinox járműveihez. A cél a költséghatékonyabb és méretgazdaságosabb gyártás megvalósítása volt.

Az új cella ugyanúgy 93 kilowattos teljesítménnyel bír, mint a negyedik generáció, azonban, mint ahogy a képen is látszik sokkal kisebb és könnyebb. Az üzemanyagcellák esetében az egyik legmagasabb költséggel bíró anyag a katalizátorként használt platina. A korábbi 80 gramm platinatartalmat az ötödik generáció már csupán 30 grammra csökkentette. A vállalat még tovább redukálná ezt a mennyiséget, 10 grammban határozta meg a következő határt. Az új egységből a tervek szerint 10 000 darabot gyártanak le 2015-ig, folyamatos tesztelésük és teljesítményük nagyban befolyásolja a kitűzött projekt megvalósíthatóságát. A fejlesztés során a hidrogén injektort is optimalizálták, ez is sokkal kisebb és könnyebb lett.

A General Motors mérnökei már két éve tesztelik a vállalat alternatív energián alapuló járműveit. A projekt keretei között több mint 116 Equinox járja az amerikai utakat. Majd egymillió kilométert futottak eddig, folyamatos adatokat szolgáltatva a fejlesztésekhez, melyek eredményeképp az üzemanyagcellák élettartama 50 000 mérföldről 80 000 mérföldre növekedett, míg a megtehető távolságot 160-ról 200 mérföldre terjesztették ki. A vállalat reméli, hogy az ötödik generáció cellái 2015-ig elérhetik a 120 000 mérföldes élettartamot.

Ajánlott tartalom

MEKH: 2024 első felében 300-zal nőtt az elektromos töltőberendezések száma Magyarországon

Június végén 2811 engedélyköteles elektromos töltőberendezést tartott számon a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH), ami 300-zal haladja meg a 2023 év végi szintet és 7 százalékos emelkedést jelent az első negyedévhez képest - tájékoztatta a MEKH hétfőn az MTI-t közleményben.