Elon Musk elmondta, hogy miért lett szögletes a Tesla Cybertruck

A Tesla a hagyományok többségét félresöpörve álmodta meg az első platósa külsejét, amelyben a teherbírás mellett arra is komoly hangsúlyt fordítottak, hogy az egész autó ellenálló legyen a külső behatásokkal szemben.

Az új megközelítés része, hogy a megszokott alvázas módszer helyett a Tesla egy ultraszilárd kasztnit készített az autónak, ami önmagában elég strukturális merevséget nyújt ahhoz, hogy alvázként is szolgáljon, írta a teslasok.hu. Ennek hatására kalapáccsal csak nehezen horpasztható be az autó oldala, és elvileg egy 9mm-es kézi lőfegyver ellen is megvéd a karosszéria. Elon Musk, a gyártó vezére azt is elmondta, hogy a hidegen hengerelt rozsdamentes acél tehet arról is, hogy ennyire szögletes a pickup külseje. Az autók karosszériáját ugyanis ennél általában jóval gyengébb anyagokból készítik, amelyeket sokkal könnyebb formára préselni a gyárakban. A Cybertruck váza azonban nem munkálható meg ennyire könnyen, hiszen Muskék szerint az autó egyszerűen tönkretenné az autóipari présgépeket. Ennek okán pedig a Tesla nem költött dollárok millióit az új gépek kifejlesztésére, hanem beérte a futurisztikus, egyszerűen kivitelezhető szögletes formával. A Tesla által használt rozsdamentes acél ráadásul Musk űrtechnológiával foglalkozó cégénél, a SpaceX-nél is megjelenik, hiszen ugyanezt használják az érkező Starship rakéta külsején is, ahol rendkívül magas ellenállási képességeket várnak a különleges ötvözettől.

A megosztott felhasználás előnyévé válik majd, hogy ha a Cybertruck sikeres lesz, akkor a magas eladási számok hatására sokat faraghatnak le az acél gyártási költségeiből, ami a SpaceX számára is kedvez majd. Elon azt is elhintette a Twitteren, hogy a Cybertruck anyaghasználata és kialakítása megengedi, hogy kisebb átalakításokkal a Marson is használják az autót. Ebben is hasznára lehet a Tesla a SpaceX-nek, és vissza. Hát nem zseniális?

Ajánlott tartalom

Nem teljesült tavaly az elektromos autók piaci részarányára megszabott brit előírás

Az eladások jelentős emelkedése ellenére nem teljesült tavaly az elektromos autók minimálisan elérendő piaci részarányára megszabott brit kormányzati előírás. A brit közlekedési miniszter ugyanakkor hétfőn hivatalosan megerősítette, hogy 2030-tól nem lehet belsőégésű motorral működő új személyautókat forgalomba helyezni Nagy-Britanniában.