Döcögve halad az autógyártás a Tesla kaliforniai üzemében, Elon Musk mégsem lassít. Hamarosan elkezdi ontani az akkumulátorokat a világ legnagyobb gyára, a nevadai Gigafactory, pedig még az sem világos, honnan lesz elég lítium a telepekhez.
A Tesla múlt héten megtartotta nevadai üzeme, a Gigafactory ünnepélyes megnyitóját. Az 5 milliárd dolláros beruházással a világ legnagyobb alapterületű üzeme kel életre a sivatagban. A Gigafactory még „csupán” 95 focipályányi helyet foglal el, de folyamatosan bővítik. Áramellátását a tetőt borító napelemek biztosítják majd; bent pedig minden újrahasznosított alapanyagokból készül. A cégvezető Elon Musk szerint a gazdaságos üzemben a telepek 30 százalékkal olcsóbban készülhetnek el, mint eddig. Megfigyelők szerint éppen ezen múlhat az ambiciózus terv sikere, és azt kérdezik: vajon Musk megtanul-e autót gyártani, időre és nagy mennyiségben?
A Tesla fejlesztő képességeivel eddig sem volt gond, viszont a gyártás korántsem ment úgy, ahogy Musk szerette volna.
A cég kaliforniai üzemében megvan a kapacitás ahhoz, hogy akár 500 ezer autó is elkészüljön évente, ám tavaly ennek csak tizede gördült le a futószalagról. Idén becslések szerint jobban teljesítenek majd, és 80-90 ezer kocsit is átadhatnak. Ennél viszont sokkal többre lenne igény. A Tesla “népautóra”, a Model 3-ra eddig 375 ezer előrendelés érkezett, amit már jövőre le kellene szállítaniuk. Musk elismerte, hogy gőgösen túlbonyolították a Model X SUV konstrukcióját, és az új modellt már jóval egyszerűbben kivitelezhetőnek tervezik. És bár a Gigafactory-ban nem autók, hanem akkumulátorok készülnek majd, szakértők szerint az is kérdés, hogy lesz-e elég lítium a telepek legyártásához.