Eltűnhetnek a benzines autók?

Erős sportautók, nagyobb takarékosság – ezt ígéri az új esztendőben az autóipar. Az elektromos egyelőre nem veszélyezeteti a belső égésű motorokat.

2012-ben kettévált az autóipar. Miközben a Volkswagen, a BMW, az Audi eladási rekordokkal büszkélkedett, az Opel, a Fiat és a Peugeot krízist élt meg. 2013 néhány autógyárnak döntő év lehet, hiszen Európa gazdasági növekedése már korántsem olyan mértékű, mint azt szeretnék, írja az fn24.hu. A „peak car”-kifejezés (az autópiac telítettsége) pedig maga a horror sokuk számára. A vásárlók viszont örülhetnek, hiszen több mint száz új modell, köztük elektromos autók közül válogathatnak az idén.

Mobilitás a CO2-csökkentés idején
Tavaly évvégén rendezték meg Pekingben a FISITA (Autómérnökök Egyesületének Nemzetközi Szövetsége) világkongresszusát. A kiállítással egybekötött rendezvény mottója „Mobilitás a CO2-csökkentés idején – Kína és a világ” sokat elmond a kongresszus célkitűzéséről. Mint előző cikkünkben írtuk, Szalay Zsolt, a BME Gépjárművek Tanszékének docense meghívott előadóként vett részt a kétévente megrendezett eseményen. „Kínában az elektromos járművek, az elektromos hajtás, nagyobb hangsúlyt kap, mint Európában. Kína hihetetlenül energiaigényes ország, gazdasági fejlődéséhez energiából jelentős importra szorul. Ha nem kizárólag belső égésű motorokat üzemeltetnek, azzal bizonyos mértékben át lehet csoportosítani a kőolajimportot. Másrészt a kínaiaknak egyre inkább fontos a környezetvédelem, azt gondolom, hogy nem csupán beszélnek róla, de próbálnak érte tenni is. Ez nem csak a konferencián látszott, hanem az élet minden területén. Például az utcákon rengeteg elektromos bicikli, motor, háromkerekű szállító közlekedik náluk” – magyarázza Szalay Zsolt.

Ily módon a lokális károsanyag- és CO2-kibocsátás valóban csökkenthető elektromos hajtású közúti járművekkel, azonban a globális emisszió kérdése már vitatható, mivel a kínai elektromos energiahálózat alapvetően hőerőművekre épít a jövőben is, amely kedvezőtlenebb jellemzőkkel bír a modern belsőégésű motorokhoz képest. A villamos járműhajtás másik kritikus pontja az energiatárolás, az akkumulátor. Ha lenne jó akkumulátor, már rég elterjedt volna a villanyautó, hiszen gyönyörű villamosok, trolik közlekednek már az utcákon. Ezt az irányt próbálja a kínai kormány erősíteni, ahogy az érezhető volt a kongresszus előadásaiból is, tudtuk meg a docenstől.

Ajánlott tartalom

A GTKB Ganz fejleszti buszgyártási képességét

A GTKB Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. fejleszti buszgyártási képességét, egyebek közt új innovatív vezérlőrendszert hoz létre a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (Ginop) Plusz forrás felhasználásával - közölte a társaság az MTI-vel.

Nincs hozzászólás

  1. Ezt nem értem. Mi köze a mi globális emissziónknak a kínaihoz.A másik az akkumulátor. Én főleg anyagmozgatógép szakember vagyok.Valamikor rengeteg elktromos targoncát üzemeltettem.Sok ezer elektromos targonca és gép üzemel ma magyarországon.Nem tudom mi bajuk az akkumulátorral.Elmennek egy bizonyos ideig,de megszolgálják az árúkat.Tudják mi a probléma az elektromos autókkal Magyarországon ?Erőltetik a méregdrága típusokat.Aki meg elfogadható áron kínálja azt még válaszra sem méltatják.A TV csatornákon bemutatták /szinte mindegyiken/ az EON által üzemeltetett elektromos autót.Én is küldtem mindegyik TV csatornának egy olyan elektromos autót,melyet a köznép is megvehetne.Még válaszra sem méltattak.Hát ez a MAGYAR helyzet.Fulladjanak csak meg a városban
    lakók.Érdekel ez valakit?