ELVIIS él!

A Király talán halott, de az elektromos Volvo nem, az ELVIIS kutatási projektnek köszönhetően, írja a greencarreports.com.

A svéd autógyár bejelentette, hogy részt vesz az Electric Vehicle Intelligent Infra Structure (elektromos jármű-töltő intelligens infrastruktúra, azaz ELVIIS) projektben, hogy fejlesszék az elektromos autók töltési technológiáját. A kutatásban részt vesz az Ericsson, egy svéd közműszolgáltató, a Göteborg Energi és a Viktoria Institute.

Mi a Smart Charge?
Az elektromos autók töltéséhez eddig egyszerűen csatlakozni kellett valamilyen töltőállomáshoz. Az ilyen járművek előnye, hogy a feltöltésig bármi mást lehet csinálni, az Smart Charge (intelligens töltés) azonban folyamatosan informálja a vezetőt a töltés állapotáról. A rendszer GPS-en keresztül keres töltőállomást, ezután a sofőr az autóban elhelyezett érintőképernyőn beállíthatja a töltési időt és mennyiséget. A rendszer működik távirányítással is, például egy okostelefon segítségével. Az autó a mobil hálózaton keresztül kommunikál, így még a töltés időzítésére is van lehetőség. A vezető arról is értesül, ha a töltés bármilyen okból félbeszakad. Ráadásul az egyes állomásokon nem kell külön fizetni, a feltöltések árát hozzá lehet adni az általános közműszámlához.

volvo c30

A Volvo jelenleg a 2012 Volvo C30 Electric modellben teszteli a rendszert, amelyben egy 17 centiméteres érintőpanelen lehet programozni a töltést. A technológia lényege, hogy az elektromos autók üzemeltetése semmivel se legyen bonyolultabb a hagyományos belső égésű motoros járművekénél. A sofőr élvezheti az elektromos autó minden előnyét, és a feltöltés is olyan egyszerű, mint egy sima tankolás. „Az elektromos autó tulajdonosának nem kellene feláldoznia mindazt a kényelmet, amit egy luxusautótól vár” – magyarázza Lennart Stegland, a Volvo Car Corporation különleges járművekért felelős részlegének igazgatója. A rendszer további fejlesztése során azt kívánják megvalósítani, hogy egy globálisan alkalmazható platformon is elérhetővé tegyék. Magyarul bármilyen elektromos autó tulajdonosa használhatja majd.

Ajánlott tartalom

Zöld hidrogént előállító berendezést fejleszt az SZTE és a Ganzair

Sorozatgyártásra alkalmas, 1 MW teljesítményű zöld hidrogént előállító vízelektrolizáló berendezést fejleszt a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) és a Ganzair Kompresszortechnika Kft. egy uniós támogatással megvalósuló, 1,246 milliárd forint költségvetésű projekt keretében - tájékoztatta a vállalkozás az MTI-t.