Emeletes hibrid buszok álltak forgalomba

Az Ensign Bus műszaki igazgatója, Brian Longley kiemelte, hogy a közlekedési vállalat már jelentős tapasztalatra tett szert a hibrid technológiájú autóbuszok terén. Longley szerint a Volvo B5LH alváz, a svéd hajtáslánc és a Wrightbus karosszéria jó kombinációnak bizonyult.

A környezetbarát technológiával szerelt autóbuszok a thurrocki vonalakon álltak forgalomba. Az új emeletesek a hibrid technológia segítségével takarítanak meg üzemanyagot, írja a vezess.hu. A Wrightbusokban egy 4,8 literes dízel- és egy elektromos motor dolgozik együtt annak érdekében, hogy a forgalmi körülményeknek megfelelő energiafelhasználás valósulhasson meg, de akár egymástól függetlenül, azaz külön-külön is üzemeltethetőek. A fékezések során az energia visszatáplálható, amelyet a rendszer a fedélzeti akkumulátorban tárol el. A nagyobb forgalmi dugókban a dízelmotor kikapcsolható és a lassú haladás az elektromos meghajtással is lehetségessé válik, ennek köszönhetően jelentős üzemanyag-megtakarítás érhető el. Az új autóbuszokat Ensign Bus elnöke, Peter Newman és a Phil Fletcher, a Volvo Bus területi értékesítési vezetőjének jelenlétében adták át. A vállalatnál egyébként már 10 B9TL autóbusz közlekedik, melyek kedvező tapasztalatait felhasználva újabb Volvo-alvázas konstrukciók mellett döntöttek. Az együttműködés eredményképpen a Volvo új hibrid buszai már a novemberi Green Award kiállításon is láthatóak voltak, továbbá Németországban, az EBUS kiállításon is megtekinthetőek voltak az érdeklődők számára.

Ajánlott tartalom

Érdemes teljes körű cascót kötni az elektromos autókra?

Az elektromos autók hagyományos járművekénél magasabb javítási költségeire és ezért a teljes körű casco megkötésének szükségességére hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) hétfői közleményében.