Energiatudatosak a magyarok klímaberendezés vásárlásakor

Az energiahatékonyság az árnál is fontosabb szempont a magyarok számára légkondicionáló berendezések vásárlásakor - derül ki abból a reprezentatív felmérésből, amit a Daikin Hungary Kft. megbízásából a GfK piackutató készített.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott tájékoztatás szerint a kutatás 2600 ember megkérdezésével, online interjúk segítségével térképezte fel a magyar piacot és a vásárlók szokásait. A megkérdezettek 93 százaléka az energiahatékonyságot, míg 90 százaléka az árat tartja fontosnak vagy nagyon fontosnak egy új légkondicionáló vásárlásakor. A berendezés teljesítményét a válaszadók 64 százaléka nagyon fontosnak, 27 százaléka pedig fontosnak nevezte – olvasható a tájékoztatásban. A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar háztartások 24 százalékában van valamilyen légkondicionáló berendezés, 23 százalék tervezi, hogy klímát vásárol, míg 53 százalék nem tervez ilyen beruházást.

A kutatás készítői rámutattak: a magyarok nemcsak a klímaberendezés vásárláskor, hanem annak használatakor is tudatosak. A légkondi-tulajdonosok 66 százaléka csak akkor kapcsolja be a berendezést, ha kint elviselhetetlenül hideg vagy meleg van. Az eredmények alapján 30 Celsius-fok Magyarországon az a hőmérséklet, amely felett bekapcsolják a berendezést. Figyelembe véve, hogy a statisztikák szerint 33 körül van évente azon napok száma Magyarországon, amikor a maximum hőmérséklet 30 fok fölé emelkedik, a légkondicionálók többségét éves összesítésben egy bő hónapig használják a háztartások kétharmadában. További 28 százalék már kissé hidegebb vagy melegebb idő esetén is a hűt vagy fűt klímájával, és csupán 2 százalék nyilatkozott úgy, hogy minden nap, vagy majdnem minden nap használja, időjárástól függetlenül.

A szakértelem fontossága tükröződik a vásárlás helyében is a felmérés megállapítása szerint: a klímavásárlást tervezők 51 százaléka olyan specialistától venné meg a szerkezetet, aki egyben be is üzemeli azt, 42 százalék szaküzletben vásárolná meg a terméket, és csak 30 százalék menne a nagyobb elektronikai kiskereskedelmi láncok valamelyikébe.

Ajánlott tartalom

Áramot termel és árnyékot ad: miért választják egyre többen a napelemes parkolótetőket?

Még közel sem olyan sok tetőn jelentek meg napelemek itthon, mint tőlünk nyugatabbra, de máris itt egy másik remek lehetőség. Napelem ugyanis máshová is kerülhet, mint családi házak vagy középületek tetejére.