Energiatudatosak a magyarok klímaberendezés vásárlásakor

Az energiahatékonyság az árnál is fontosabb szempont a magyarok számára légkondicionáló berendezések vásárlásakor – derül ki abból a reprezentatív felmérésből, amit a Daikin Hungary Kft. megbízásából a GfK piackutató készített.

Az MTI-hez csütörtökön eljuttatott tájékoztatás szerint a kutatás 2600 ember megkérdezésével, online interjúk segítségével térképezte fel a magyar piacot és a vásárlók szokásait. A megkérdezettek 93 százaléka az energiahatékonyságot, míg 90 százaléka az árat tartja fontosnak vagy nagyon fontosnak egy új légkondicionáló vásárlásakor. A berendezés teljesítményét a válaszadók 64 százaléka nagyon fontosnak, 27 százaléka pedig fontosnak nevezte – olvasható a tájékoztatásban. A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar háztartások 24 százalékában van valamilyen légkondicionáló berendezés, 23 százalék tervezi, hogy klímát vásárol, míg 53 százalék nem tervez ilyen beruházást.

A kutatás készítői rámutattak: a magyarok nemcsak a klímaberendezés vásárláskor, hanem annak használatakor is tudatosak. A légkondi-tulajdonosok 66 százaléka csak akkor kapcsolja be a berendezést, ha kint elviselhetetlenül hideg vagy meleg van. Az eredmények alapján 30 Celsius-fok Magyarországon az a hőmérséklet, amely felett bekapcsolják a berendezést. Figyelembe véve, hogy a statisztikák szerint 33 körül van évente azon napok száma Magyarországon, amikor a maximum hőmérséklet 30 fok fölé emelkedik, a légkondicionálók többségét éves összesítésben egy bő hónapig használják a háztartások kétharmadában. További 28 százalék már kissé hidegebb vagy melegebb idő esetén is a hűt vagy fűt klímájával, és csupán 2 százalék nyilatkozott úgy, hogy minden nap, vagy majdnem minden nap használja, időjárástól függetlenül.

A szakértelem fontossága tükröződik a vásárlás helyében is a felmérés megállapítása szerint: a klímavásárlást tervezők 51 százaléka olyan specialistától venné meg a szerkezetet, aki egyben be is üzemeli azt, 42 százalék szaküzletben vásárolná meg a terméket, és csak 30 százalék menne a nagyobb elektronikai kiskereskedelmi láncok valamelyikébe.

Ajánlott tartalom

Az elmúlt időszakban az atomenergia folyamatos fejlődésen esett át

Nemzetközi előrejelzések is azt mutatják, hogy az atomenergetika reneszánsza következik, és ebben a folyamatban a Roszatom fontos szerepet vállal, technológiájával biztosítja a bővülés feltételeit - mondta Kirill Komarov, a Roszatom vezérigazgatójának első helyettese, nemzetközi üzletfejlesztési igazgató kedden Szocsiban, az Atomexpo záró sajtótájékoztatóján.