Érd és Budapest között folytatódik a csuklós hidrogén üzemanyagcellás autóbusz tesztje

Érd és Budapest között folytatódik a HUMDA csuklós hidrogén üzemanyagcellás autóbusz tesztje – közölte a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. pénteken az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint a Budapest elővárosi forgalomban október 18. és 24. között lehet közlekedni a hidrogén üzemanyagcellás elektromos busszal Érd vonzáskörzete és az Etele tér között, ezután Debrecenbe megy a jármű. A pontos menetrendeket a közlekedési szolgáltatók, a Volánbusz Zrt. és a DKV Debreceni Közlekedési Zrt. honlapjain, és közösségi média oldalain lehet majd megtalálni. Felidézték, hogy a tesztelés Budapesten kezdődött, a fővárosi utasok október 8. és 16. között a 8E vonalán próbálhatták ki a hidrogénbuszt. Naponta átlagosan 272,5 kilométert tett meg a jármű, amely 100 kilométerenként átlagosan 8 kilogramm hidrogént fogyasztott. A hidrogén-üzemanyagcellával hatótávnövelt elektromos meghajtású járművek előnye, hogy egy töltéssel nagyobb távolságot tudnak megtenni, mint a csupán elektromos meghajtású társaik. A hidrogén nagy energiasűrűsége miatt lényegesen kisebb súlyt kell magával vinnie a busznak, tehát több utast tud szállítani és lényegesen kisebb terhet jelent az útburkolatnak.

A Budapesten és az agglomerációban közlekedő autóbuszt a Linde Gáz Magyarország Zrt. Illatos úti telephelyén üzemelő nagy nyomású töltőállomáson úgynevezett zöld hidrogénnel töltik fel, amelynek előállítása során nem keletkeztek káros anyagok és üvegházhatású gázok. Emellett a Volánbusz Zrt. Hunyadi úti telephelyén töltik fel a jármű akkumulátorát.

Ajánlott tartalom

EM: 2024 első három negyedévében is európai második a magyarországi e-autóflotta bővülése

Málta után Magyarországon nőtt a legnagyobb arányban az újonnan forgalomba helyezett tisztán elektromos autók száma az idei első kilenc hónapban - olvasható az Energiaügyi Minisztérium (EM) közösségi oldalának keddi bejegyzésében.