Érkezik az Audi első szintetikus üzemanyaga

Az Audi hadat üzent a fosszilis üzemanyagoknak. Első bástyaként ez év elején kezdi meg termelését észak-németországi e-gáz üzeme, amely mérföldkő lehet a mesterségesen előállított üzemanyagok bevezetésében.

A világ első ilyen ipari szintetikus metán (e-gáz) előállító létesítménye megújuló elektromos energiát és szén-dioxidot fog használni az üzemanyag előállításához. Az így termelt gázt simán be lehet táplálni a földgáz-hálózatba, tehát nincs szükség teljesen új infrastruktúra kiépítésére. Így ez az eljárás mérföldkő lehet a fenntartható mobilitás irányában. Az üzem 6 megawattnyi megújuló elektromos energiát használ fel az elektrolízishez, a szenet pedig szén-dioxidból nyeri amit egy közeli biogáz-üzem biztosít, így az Audi gázgyára klíma-semleges, írja az energiaoldal.hu. Évi 1000 tonna e-gáz előállítása lehetséges az üzemben, ehhez 2800 tonna szén-dioxidot használ fel. Ilyen mennyiséget 224 000 bükkfa lenne képes elnyelni. A végeredményként kapott e-gáz kémiailag közel azonos a fosszilis alapú földgázzal, így alkalmas arra, hogy CNG-töltőállomásokon gépjárművekbe lehessen tankolni. Az új üzemanyaghoz az Audi természetesen autót is ajánl, 2013-ban érkezik a kereskedésekbe az ötajtós Audi A3 Sportback TCNG, 2015-ben pedig az A4-ből is készül TCNG-változat.

A hasonló üzemek nagymértékben segíthetik a megújuló energiatermelés fejlődését, ugyanis képesek csökkenteni azokat a problémákat, amelyeket a ingadozó nap- és szélenergia-termelés okoz. Az elmúlt években rendkívüli mértékben megnövekedett Németországban a naperőművek és szélerőmű-parkok száma, de a termelési rekordok idején keletkező felesleges energia tárolása eddig nem volt megoldható. Az e-gáz termelése év elején indul, a földgáz-hálózatba való betáplálás kezdete pedig 2013 nyarára várható. Ez csak az első lépés, az e-gáz bevezetését követően az Audi további szintetikus üzemanyagok, az e-gázolaj és e-etanol termelésének elindítását ígéri.

Ajánlott tartalom

A hibrid autók eladása továbbra is emelkedést mutat

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön fölkerült adatok szerint.