Európába jön az elektromos csodaautó

Több országban is elektromos töltőállomásokat építene ki Európában a Tesla Motors, miután agresszív terjeszkedésbe kezdene az amerikai autógyártó.

A társaság 2014 végére valóságos hálózatot szeretne kiépíteni, ráadásul a tervek szerint az akkumulátorok feltöltése is ingyenes lenne. Főként azok az országok lennének a célpontok, ahová már sok S modell megrendelés érkezett. Átfogó terjeszkedésbe kezdene a Tesla Európában, jelentette be Jerome Gullen, a cég értékesítési vezetője a frankfurti Auto Show-n, és 2014 végére több európai piacon is számos elektromos töltőállomással rendelkezhet a gyártó. A Teslának ugyanis eltökélt célja, hogy az amerikai piac után Európában is egyre inkább növelje részesedését, így Norvégia után Németországba, Spanyolországba, valamint Belgiumba is hamarosan megkezdi a szállításokat.

Példaként a norvég helyzetet emelte ki a vezető, ahol a lakosság 90 százaléka legalább 300 kilométeres közelében él a töltőállomásoknak. Bár azt még Gullen sem árulta el, hogy valójában hány állomást építenek ki 2014-ig, annyi biztos, hogy ezeket a költségeket nem fogják közetlen formában az autótulajdonosokra hárítani. A tervek szerint pedig főleg ott jelenhetnek meg mihamarabb az elektromos állomások, ahol már így is nagyszámú S Modell van a forgalomban. Leszögezte viszont a vezető, hogy csak és kizárólag a Tesla elektromos autói fogják tudni használni az új töltőállomásokat, mivel azok csak a Tesla akkumulátorával lesznek működőképesek.

Valóban komolyan gondolja tehát az európai terjeszkedést az amerikai cég, legutóbb például Elon Musk, a cég vezérgazgatója nyilatkozta a Bloomberg TV-nek, hogy gyárakat is nyitna a kontinensen, de Ázsiában is hasonló tervekkel jelenhet meg a közeljövőben. A Tesla részvénye ma enyhe mínuszban áll az elmúlt hónapokban szédületes teljesítménye után, írja az investor.hu.

Ajánlott tartalom

A Suzuki bemutatta első tisztán elektromos személyautóját

A Suzuki Motor Corporation Milánóban bemutatta első sorozatgyártású elektromos (BEV) modelljét, az e-Vitarát, amely stratégiai jelentőségű a vállalat számára - közölte a cég kommunikációs vezetője hétfőn az MTI-vel.