Európában is megvásárolható lesz ez a kínai elektromos teherautó

Már több száz darabot értékesítettek Európában az EV80-asból, amelyet az új EV30 és annak változatai váltanak.

Nagy-Britanniából indult, majd a GAZ-csoporton keresztül végül a kínai SAIC konszernél kötött ki a Maxus nevű haszonjármű-márka, amely Németországban már több száz, akkumulátoros-elektromos járművet értékesített. Ezek még a dízelmotoros jármű átalakításával készültek, de hamarosan elkezdik forgalmazni az utódot, amely már egy dedikált, alumínium építőkészletet használ. A Maxus Datong EV30 csak az első a sorban, a városi áruszállítót majd nagyobb változatok is követik. Közös vonás a padló alatt elhelyezett akkumulátor és az elsőkerékhajtás. A hatómotor teljesítményét nem árulták el, de azt igen, hogy az alapkivitel 300 km-es hatótávolsággal rendelkezik; a nagyobb karosszériákban nagyobb akkumulátornak lesz hely. Január közepén leplezik le hivatalosan a Maxus Daton EV30-ast, amelynek várhatóan 2019 közepén indul a sorozatgyártása, írta az automotor.hu.

Ajánlott tartalom

Dízel az elektromos kamion ellen: az ALDI megmérte a fogyasztáskülönbséget

Az ALDI Magyarország ismét bővítette elektromosteherautó-flottáját. A kiskereskedelemi lánc az országban elsőként állított forgalomba 2021 végén elektromos nyerges vontatót, később szóló teherautót, most pedig két újabb e-teherautóval lesz gazdagabb az elektromosjármű-park: egy újabb nyerges vontató és egy 26 tonnás teherautó fogja szolgálni a fővárosi és a Pest vármegyei üzleteket. A vállalat a gyakorlatban is összehasonlította ugyanazon az útvonalon ugyanazzal a terheléssel a dízel- és az elektromos kamion fogyasztását, aminek eredménye felgyorsította a döntést a flotta bővítéséről.