Ez a cég 2,5 milliót veszít minden eladott elektromos autóján

A Bloomberg értesülései szerint 8-9000 dollár veszteséget hoz a GM-nek az elektromos modell minden példánya, úgy, hogy a 37 500 dolláros alapár az autó használati értékéhez képest még mindig kifejezetten drága.

Hogy miért gyártják mégis? A kreditért. Egyelőre a General Motor sem dönti meg azt a szabályt, hogy villanyautóval nem könnyű pénzt keresni. Nem elég, hogy az új, egybeszabott fazonú villanyautó kirívóan drága – átszámolva 11 millió forintot kérnek egy-egy példányért – de úgy hírlik, így is szép összeget vesztenek minden példány eladásán. A sajátos amerikai jogi szabályozás miatt azonban a példányonként 2,65 millió forintnak megfelelő bukás ellenére is megéri gyártani a típust. Az Egyesült Államok egyes államai ugyanis úgy engedik a hagyományos autókat eladni, ha egy-egy cég forgalmának bizonyos százaléka null-emissziós. A károsanyag-kibocsátás nélküli autók krediteket érnek, amelyekért bizonyos mennyiségű hagyományos autó értékesíthető.

Kaliforniában például úgy jön ki a matek, hogy a tavalyi 219 ezer eladott autóhoz 7700 Chevrolet Boltot kellene eladni. Úgy tűnik, a GM-nek így már megéri a típust akár veszteséggel is eladni, ha ezzel lehetőséget teremt a nyereséget hozó benzines modellek eladására. Ráadásul a vásárlók is olcsóbban kapják a típust, hisz az árból 7500 dollárt az Egyesült Államok fizet – magyarul 30 ezer dollárért, vagyis 8,8 millió forintért lehet majd megkapni egy-egy ilyen villanyautót. Úgy néz ki egyébként, hogy egyelőre más villanyautó-gyártók is komolyan rászorulnak az állami segítségre: ahol nagy mennyiségben fogynak az elektromos autók, például Norvégiában, ott nagyon komoly állami támogatás jár hozzájuk, amely akár a felére csökkentheti a vételárukat, írja a totalcar.hu.

Ajánlott tartalom

Februárban megcsappant az elektromos autók eladása

Februárban 10,1 százalékkal nőtt éves összevetésben a forgalomba helyezett új autók száma az Európai Unióban. A legnépszerűbb választás továbbra is a benzinüzemű kivitel volt, a második legnépszerűbb pedig a hibrid-benzines. Az akkumulátoros elektromos autók részesedése februárban nem változott az egy évvel korábbihoz képest, elmaradt viszont a tavalyi átlagtól.