Ez az első, napelemmel működő busz Afrikában

Az energiafogyasztás csökkentését és a tömegközlekedés „zöldebbé” tételét célozta meg Uganda.

Yoweri Kaguta Museveni, Uganda miniszterelnöke február 16-án leleplezi az első, Kayoola típusú napelemes buszt a Serena Hotelben. Hatalmas előrelépés ez az igen régi, környezetbarátnak egyáltalán nem tekinthető tömegközlekedési eszközök után. A napelemmel működtetett jármű ötlete 2007-ben merült fel, amikor is a kampalai Makerere egyetemi egyes hallgatói és oktatói Sandy Stevens professzorral és Tickodri-Togboa-val az élen részt vettek egy járműtervezési csúcstalálkozón az Egyesült Államokban, Massachusettsben.

Az autóbusz gyártója a Kiira Motors Corporation, Ugandában. 35 férőhelyes, kapacitása 150KW(204HP) és a napenergia teljesítménye 1320 W. A városi buszt napelemekkel szerelik fel, melyek a járművek tetején kapnak helyet. A Kayoolát tömegközlekedésre használják majd a fővárosban és a régión belül. Ez az új generációs szolár busz felváltva két akkumulátorral működik, ezek csatlakoznak a hatalmas elektromos motorhoz és a 2 fokozatú pneumatikus váltóhoz. A két akkumulátor váltott töltését az automatikus váltókapcsoló teszi lehetővé, amelyet a jármű vezérlőegysége ellenőriz.

A buszon nagy sebességű internet is lesz, ami felgyorsult világunk elengedhetetlen tartozéka, így az utasok menet közben is dolgozhatnak majd, vagy tarthatják a kapcsolatot a barátaikkal, családjukkal. A járművet magas komfortfokozatra tervezték, áramvonalas, kanál alakú, ergonomikus bőrülésekkel biztosítják az utasok kényelmet.

A Kayoola busz fenntartása egyszerű, hiszen nem kell olajat cserélni, mint a dízelüzemű buszoknál, és nem kell annyit szerelni sem. Mintegy 80 km megtételére lesz képes két feltöltés között. Tervezik továbbá a személyautók, könnyű és közepes tehergépjárművek, valamint buszok gyártását is a közeljövőben Ugandában.

forrás: globoport.hu

Ajánlott tartalom

Karcsúsít a JYSK: évi több tonna alumíniumot és több mint 40 konténert spórolnak meg

Változás jön a JYSK bizonyos termékeinél: a dán vállalatnál a paplanokat ezentúl máshogyan csomagolják, ezzel annyit helyet spórolnak meg, hogy évente több mint 40 konténerrel kevesebbet használnak majd. A kerti székekről pedig eltűnik egy alumínium díszítő elem, amivel évente 22 tonnával csökken a felhasznált alumínium mennyisége.