Forrás: https://insideevs.com/

Ezzel a biciklivel gyerekjáték az emelkedő

A svájci BMC új elektromos kerékpárja két változatban lesz elérhető.

A BMC nem először mutatott be kiváló elektromos kerékpárt, az új modell viszont az elődöt is felülmúlja. A svájci gyártó elektromos kerékpárja jelentősen megkönnyítheti a közlekedést, a termékért ugyanakkor borsot árat kell fizetni. A svájci BMC a kerékpárpiac egyik igen fontos szereplője, a gyártó az elmúlt években több izgalmas országúti, illetve hegyi modellt is készített. AMP név alatt a vállalatnak már több kifejezetten jó e-kerékpárja is van.

A BMC például idén júliusban mutatta be a teljesítményközpontú országúti termékét, a Roadmachine AMP-t. A gyártó most még magasabbra emeli a lécet az új Roadmachine 01 AMP X-szel, amellyel a cég szerint tovább javulnak a funkciók és a teljesítmény – számol be az InsideEVs. A BMC megpróbálta az erőt a könnyedséggel kombinálni, a végeredmény pedig meggyőző. A szabványos Roadmachine-en található Mahle Smartbike rendszert egy kompakt TQ-HPR50 rendszer váltotta fel, az akkumulátort pedig a vázba rejtve, az alsó csőbe integrálták, így a berendezés tekerés közben szinte láthatatlan.

Ami a teljesítményt illeti: a TQ motor 50 newtonméter forgatónyomatékra képes, aminek hála a legmeredekebb emelkedők is könnyedén leküzdhetőek. Azokon a piacokon, ahol az elektromos kerékpárok szabályzása szigorúbb, a motor maximum 24 kilométer per óra sebességre is képes – ezen piacok közé tartozik az Európai Unió is.

Az akkumulátor egy 360 kilowattos csomag, amely szintén az alsó csőben található. A BMC hatótávolság-adatokat nem közölt. A kerékpárhoz egy kijelző is tartozik, ahol nyomon követhető az akkumulátor állapota, valamint szabályozható a rásegítés szintje. A modellhez a TQ okostelefonos applikációját is érdemes letölteni.

Tekintettel arra, hogy a Roadmachine 01 AMP X egy e-bike, szerkezetében sok szempontból eltér a hagyományos országúti kerékpároktól. Lánctartói például rövidebbek, a kormány pedig magasabban van a nagyobb erőkifejtés érdekében, ezért a kerékpáron kissé függőlegesebb az ülőhelyzet.

A modell összességében nem éppen a legkönnyebb országúti e-bike, a váz 3,9 kilogrammos. Ez azonban könnyen megbocsátható a jól lekerekített jellegért cserébe: a 35 milliméter széles abroncsok és az egyszeres hajtáslánc könnyű kezelhetőséget tesz lehetővé. A Roadmachine 01 AMP X két változatban lesz elérhető, a kedvezőbb árú TWO 7899 dollárba, azaz mintegy 3,1 millió forintba, a csúcskategóriás ONE verzió pedig 8899 dollárba, vagyis nagyjából 3,5 millió forintba kerül majd.

Ajánlott tartalom

Februárban csaknem kétszer annyian béreltek MOL Bubit, mint egy évvel ezelőtt

A februári jó időjárás miatt csaknem kétszer annyian béreltek MOL Bubit, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) szerdán az MTI-vel.