Andre Borschberg és Bertrand Piccard, a Föld napelemes repülővel történő megkerülésére létrehozott Solar Impulse-projekt alapítói úgy tervezik, 2014-ben már megkerülheti a Földet a harmadikgenerációs repülővel. Most szimulátorral tesztelték, hogy a pilóta hogy érzi majd magát az úton.

Ezzel a géppel kerülik meg a Földet

Andre Borschberg és Bertrand Piccard, a Föld napelemes repülővel történő megkerülésére létrehozott Solar Impulse-projekt alapítói úgy tervezik, 2014-ben már megkerülheti a Földet a harmadikgenerációs repülővel. Most szimulátorral tesztelték, hogy a pilóta hogy érzi majd magát az úton.

Borschberg több mint hatvan órát töltött a Solar Impulse repülőgépszimulátor irányítófülkéjében, írja az index.hu. Borschberg már egy 72 órás etap végén van, több tesztet is lefuttattak, hogy felkészüljön arra, mi vár rá, amikor napelemes repülőgépével körberepüli a Földet 2014-ben. „Egész jól érzem magam, jobban, mint amire számítottam” – mondta Borschberg a svájci pilótafülke-utánzatból kitekintve. A hosszas tesztelésre azért volt szükség, hogy meghatározzák, hogyan lehet legjobban kezelni a pilóta igényeit, miközben megkerüli a Földet. Abban is segített, hogy a csapat módosítson a pilótafülke kialakításán. A pilótafülke valamivel nagyobb, mint az első, 2009-es változat. „El tudok végezni benne néhány gyakorlatot, ami segít stimulálni az izmokat, így javíthatom a vérkeringésem.”

Borschbergnek a teszt részeként megengedtek néhány rövid, 20 perces szunyókálást is. Amikor az ébresztő működésbe lép, nincs lehetősége megnyomni a szundi gombot: a svájci légierő korábbi pilótájának egyből át kell vennie az irányítást a repülő felett. Minden ilyen alkalommal megmérték a reakcióidejét: ideje 2-4 másodperc körül alakult, ami nagyon jónak számít. Az alváshiány legnagyobb kihívása persze a landolás. Borschberg azt mondja, a szimuláció előrehaladtával egyre több döntési segítségre volt szüksége. A harmadik generációs Solar Impulse-nak 71 méteres szárnyfesztávolsága lesz, és nem kerül bele valódi robotpilóta. A repülőgép egyszerűen nem rendelkezik elegendő energiával ahhoz, hogy mindenféle magasságváltozást lekezeljen, így egy automatikus rendszer csak problémákat okozna.

Ajánlott tartalom

Húsz új elektromos busz állt forgalomba hat magyar városban

Komlóra is megérkeztek a tisztán elektromos meghajtású autóbuszok.