Ezzel a géppel kerülik meg a Földet

Andre Borschberg és Bertrand Piccard, a Föld napelemes repülővel történő megkerülésére létrehozott Solar Impulse-projekt alapítói úgy tervezik, 2014-ben már megkerülheti a Földet a harmadikgenerációs repülővel. Most szimulátorral tesztelték, hogy a pilóta hogy érzi majd magát az úton.

Borschberg több mint hatvan órát töltött a Solar Impulse repülőgépszimulátor irányítófülkéjében, írja az index.hu. Borschberg már egy 72 órás etap végén van, több tesztet is lefuttattak, hogy felkészüljön arra, mi vár rá, amikor napelemes repülőgépével körberepüli a Földet 2014-ben. „Egész jól érzem magam, jobban, mint amire számítottam” – mondta Borschberg a svájci pilótafülke-utánzatból kitekintve. A hosszas tesztelésre azért volt szükség, hogy meghatározzák, hogyan lehet legjobban kezelni a pilóta igényeit, miközben megkerüli a Földet. Abban is segített, hogy a csapat módosítson a pilótafülke kialakításán. A pilótafülke valamivel nagyobb, mint az első, 2009-es változat. „El tudok végezni benne néhány gyakorlatot, ami segít stimulálni az izmokat, így javíthatom a vérkeringésem.”

Borschbergnek a teszt részeként megengedtek néhány rövid, 20 perces szunyókálást is. Amikor az ébresztő működésbe lép, nincs lehetősége megnyomni a szundi gombot: a svájci légierő korábbi pilótájának egyből át kell vennie az irányítást a repülő felett. Minden ilyen alkalommal megmérték a reakcióidejét: ideje 2-4 másodperc körül alakult, ami nagyon jónak számít. Az alváshiány legnagyobb kihívása persze a landolás. Borschberg azt mondja, a szimuláció előrehaladtával egyre több döntési segítségre volt szüksége. A harmadik generációs Solar Impulse-nak 71 méteres szárnyfesztávolsága lesz, és nem kerül bele valódi robotpilóta. A repülőgép egyszerűen nem rendelkezik elegendő energiával ahhoz, hogy mindenféle magasságváltozást lekezeljen, így egy automatikus rendszer csak problémákat okozna.

Ajánlott tartalom

Kína bírálta az elektromos autóira kivetendő uniós vámtervet

A kínai kereskedelmi minisztérium, valamint a külügyminisztérium kifogásolta és élesen bírálta az Európai Uniónak a kínai elektromos autógyártókra vonatkozó büntetővám-tervezetét, egyben ellenintézkedéseket ígért.