Félig kerékpár, félig elektromos autó

A biciklik hátránya, hogy nehéz nagyobb csomagokat szállítani vele, és sokkal jobban ki vagyunk téve az elemeknek, különösen a hideg téli hónapokban. A kisautók és a kerékpárok tulajdonságait hivatott ötvözni kibocsátásmentes csomagolásban az ELF, az Organic Transit találmánya.

A háromkerekű, pedállal hajtott jármű beépített elektromos rásegítő motorral is rendelkezik, mely a tetőn található napelemből nyeri az energiát. A kifejezetten városi közlekedésre fejlesztett ELF megspórolja a környezet és pénztárcánk számára az autós közlekedés költségeit, ugyanakkor védelmet is nyújt az időjárás viszontagságai elől. A kis járgányt elsősorban mi hajtjuk, ha azonban szükségünk van egy kis segítségre egy emelkedőn, vagy csak pihennénk egy picit, bekapcsolhatjuk az elektromos motort, mely átveszi az irányítást. A beltérben egy kis csomagtér is helyet kapott, ráadásul a jármű rendelkezik az úton elengedhetetlen felszereléssel is, indexlámpákkal, reflektorral, és még visszapillantó tükörrel is. Mindezt úgy, hogy elég kompakt marad a biciklisávban való közlekedéshez. A lítium akkumulátor hálózatból, vagy a tetőn található napelemből nyeri az energiát, egyetlen töltéssel pedig akár 48 kilométer megtételére is képes. Az ELF még csak prototípus formájában létezik, remélhetőleg hamarosan az utakon is láthatunk belőle néhányat.

-

-

Ajánlott tartalom

A hibrid autók eladása továbbra is emelkedést mutat

Csökkent a forgalomba helyezett új autók száma márciusban az egy évvel korábbihoz képest az Európai Unióban az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA honlapjára csütörtökön fölkerült adatok szerint.

Nincs hozzászólás

  1. Ez vicces!
    A Pannonrider Budapesten készül, és ennél sokkal profibb darab. És abból már több példány is fut a magyar utakon, én már kb. 9.000 km-nél járok vele, és 1,5 éve használom, igaz, az enyém olcsóbb modell, nincs rajta napelem.

    Nem ártana propagálni és elterjeszteni!

    István