Épp csak megszületett, máris szaporodik a Peugeot dízel hibrid családja. Az új jövevény egy terephangulatú, felsőkategóriás szedán.
A modern, elvárosiasodott ember természetbe vágyódása, civilizációtól való képzeletbeli menekülése teremtette meg az outdoor-termékek piacát és kultuszát: expedíciós öltözetekkel, technikai szövetekből varrt kiegészítőkkel pótoljuk a valódi kalandot, és előszeretettel választunk olyan autót, amely legalább a terepjárás lehetőségét, vagy inkább annak illúzióját megadja. Ehhez nem kell vérbeli terepjáróba ülnünk, de még a drága és nagy szabadidőjárművekig sem kell elmenni: egyre népszerűbbek az offroad stílusjegyekkel finoman megbolondított, de hagyományos karosszériájú, összkerékhajtású autók. Az apró ferdehátútól a fényűző kombiig széles a választék, közös nevezőjük az inkább vélt, mint valós terepjáró képesség.
Ehhez a sikeres és népes társasághoz csatlakozik jövő tavasszal a Peugeot újdonsága. A közelmúltban bevezetett, felsőkategóriás 508 kombiváltozatán alapuló modell megemelt hasmagassággal, valamint robusztus küszöbtoldattal és kerékív-betétekkel hódítja meg az úttalan utakra vágyó vásárlók szívét. Ennyiben tartja magát a műfaj receptjéhez, ám ami a hajtásláncot illeti, merőben új (és nagyon is helyénvaló) irányt választott. Az összkerékhajtás, legyen bár állandó vagy kapcsolható, működése során mindenképpen plusz energiát igényel. Ezt a hagyományos autók csak többlet üzemanyag elégetésével tudják biztosítani – tehát miközben a természetben barangolunk, intenzívebben pusztítjuk is azt. A Peugeot ezzel szemben villanymotorokra bízza a hátsó kerekek hajtását. A jobb tapadás így nem jár károsanyag-kibocsátással, sőt az egyenletes erőátvitel csökkenti a motor terhelését, így az kevesebb gázolajat fogyaszt – bizony, gázolajat, hiszen az 508 RXH azt a világon mindmáig egyedüli dízel-elektromos HYbrid4 rendszert kapta meg, amely annak idején a 3008-ban mutatkozott be. A hajtáslánc egy 163 lóerős, kétliteres dízelmotorból és egy 37 lóerős villanymotorból áll, utóbbi szükség esetén önállóan is képes mozgatni a nagy autót.
Az RXH kivitel kívülről a már említett karosszéria-kiegészítőkön túl a (gyári ismertető szerint karmokat mintázó) függőleges első LED-csíkokról ismerhető meg, belülről pedig az egyedi rézbetétek, de még inkább a kijelzőn megjelenő, hihetetlen fogyasztási értékek különböztetik meg társaitól. Átlagosan 4,2 literrel, illetve 109 g/km CO2-kibocsátással számolhatunk: ezek az adatok nemhogy egy 4,8 méteres óriáskombinak, de egy kétharmad ekkora városi törpének is becsületére válnának.